پروژه‌ ای میلیاردی برای زندگی و کار در مدار زمین

مدیرعامل شرکت جنرال آتلانتیک از یک سرمایه گذاری ۱.۴ میلیاردی در Sierra Space به منظور پیشبرد برنامه‌ های حمل و نقل فضایی مقرون به صرفه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از bloomberg، مدیرعامل شرکت جنرال آتلانتیک در مصاحبه‌ای گفت که یک سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری در Sierra Space انجام داده است که ارزش شرکت تابعه Sierra Nevada Corp را ۴.۵ میلیارد دلار می‌کند. تام وایس، مدیر اجرایی فضایی سیرا در مصاحبه‌ای گفت: "شرکت مستقر در کلرادو، درآمد حاصل از بودجه را صرف پیشبرد برنامه‌های حمل و نقل فضایی مقرون به صرفه و همچنین سکونت و ساخت پروژه‌هایی در مدار خواهد کرد. امروزه تعدادی از شرکت‌ها را روی زمین می‌بینیم که به دنبال سرمایه‌گذاری انبوه و ایجاد کسب‌وکار در فضا هستند."

ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده سیرا اسپیس، یک پروژه مشترک با جف بزوس است و ممکن است تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شود. وایس همچنین توضیح داد که سیرا اسپیس در مسیر رسیدن به درآمد حدودا ۴۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ است که بخشی از آن به لطف قرارداد با ناسا است. این ایستگاه فضایی قرار است دارای پورت‌های لنگر برای هواپیما‌های فضایی Dream Chaser و زیستگاه‌های انعطاف پذیر یکپارچه باشد. مدیر اجرایی سیرا اشاره کرد که این شرکت قرار است یک هواپیمای Dream Chaser را برای تامین مجدد ایستگاه فضایی بین المللی در اواخر سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب کند.

هواپیمای فضایی Dream Chaser در حال تولید

بیل فورد، رئیس و مدیرعامل شرکت جنرال آتلانتیک، که شرکتش مانند «Coatue» ، چهارصد دلار از دور سرمایه گذاری کرده است، گفت: "فضا یک تجارت سرمایه بر است اما ما نتیجه خاصی را در آن پیش بینی می‌کنیم. ما از فرصت تجاری سازی در مدار پایین زمین بسیار هیجان زده هستیم. فورد گفت: "Blue Origin و اسپیس ایکس از جمله شرکت‌هایی هستند که به کاهش هزینه پرتاب کمک کرده اند." مورگان استنلی تخمین می‌زند که اقتصاد فضایی، به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد دلار، تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۱ تریلیون دلار افزایش یابد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار