خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

نمی‌شود به بهانه امر به معروف و نهی از منکر زیر و بم امور را علنی کنیم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: نمی‌شود به بهانه امر به معروف و نهی از منکر و یا مبارزه با فساد، زیر و بم امور را علنی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، اظهار داشت: برای بیان هر حرفی فردای قیامت باید پاسخ بدهیم، به فرض این که نسبت به موضوعی علم داشته باشیم، حق نداریم آن را همیشه و همه جا مطرح و برجسته کنیم و معلومات هم داشته باشیم، حق نداریم در جامعه همه را بازگو کنیم.

او افزود: برخی مواقع با حکم دستگاه قضایی مجرمی بر اساس اقتضا و برای سلامت جامعه معرفی می‌شود، اما نمی‌شود به بهانه امر به معروف و نهی از منکر و یا مبارزه با فساد، زیر و بم امور را علنی کنیم، زیرا به تدریج قُبح فساد از بین می‌رود و برای هر موضوع به اندازه خودش افشاگری و اطلاع رسانی شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اضافه کرد: قرارگیری در این هفته زیبا را که امام راحل عنوان و ماهیت آن را از راه و رسم پیامبران الهی ودیعه گرفته است قدر بدانیم، زیرا این فرهنگ انقلابی شاخص‌هایی دارد که برای حفظ انقلاب، صیانت از آرمان‌های انقلاب و مقابله با هجمه دشمنان اثرگذار است.

او به انتصابات ترمیمی جدید اعضای شورای انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عملکرد این شورا در سال‌های گذشته نقد جدی داشتند و حدود چهار سال تأخیر در انتصاب اعضای جدید این شورا، نشان دهنده راضی نبودن مقام معظم رهبری از عملکرد این شورا است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: این شورا سیاستگذاری اصلی علم و فرهنگ در کشور را برعهده دارد تا علوم و محتوای آن و فرهنگ و چگونگی کاربرد آن را برای جامعه ترسیم کند، زیرا جهت گیری همه این علوم و فرهنگ باید تمدن اسلامی باشد.

او ادامه داد: کمال گرایی در علوم و فرهنگ بر اساس رسالت پیامبران برای رساندن انسان از فرش به عرش است و خلاف این شیوه، جنگ و نزاع، تبعیض، استکبار، فقیر و غنی و غارتگری انسانیت خواهد بود، امام راحل نیز در انقلاب اسلامی راه انبیا را دنبال می‌کردند تا این نواقص را رفع کنند و رهبر معظم انقلاب هم همین را مد نظر دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار