انتشار فراخوان جشنواره اهمیت کوهستان و زیبایی‌های سهند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از انتشار فراخوان جشنواره اهمیت کوهستان و زیبایی‌های سهند خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: فراخوان ارسال آثار هنری شامل نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، کاریکاتور، عکاسی و شعر به جشنواره اهمیت کوهستان و زیبایی‌های سهند منتشر شده و علاقمندان تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال کنند.

 زارع ا افزود: رویکرد زیباشناختی دامنه‌های سهند، هشدار نسبت به وضعیت کنونی و لزوم مشارکت‌های مردمی در حفاظت از آن و نگاه ویژه به راهکار‌های فرهنگی و هنری احیا و محافظت از دامنه‌های سهند از جمله محور‌های این فراخوان است.

به گفته وی از دیگر محور‌های این رویداد فرهنگی و هنری می‌توان به ارائه راهکار برای احیای طبیعت و اکوسیستم سهند، نمایش تغییر سیمای جغرافیایی در طبیعت به علت بهره‌برداری‌های خارج از توان اکولوژی منطقه سهند، نقش مردم در پیشگیری و مواجهه با بحران از بین رفتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری سهند و تاثیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن بر حیات بهره‌برداران سنتی اشاره کرد.

وی در مورد اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اظهار داشت: هنرمندان در معرفی اهمیت زیست محیطی سهند نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند و جایگاه فرهنگ و هنر در ارائه راهکار‌های مناسب برای احیای دامنه‌های سهند و پیگیری‌های مسئولانه غیرقابل انکار است.

وی اضافه کرد: در هر یک از بخش‌های این فراخوان شامل عکاسی، شعر، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی ۲ نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و لوح قدردانی و پنج میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: هر عکاس می‌تواند ۱۰ قطعه تک عکس و تا هفت عکس به صورت مجموعه در موضوعات جشنواره به دبیرخانه ارسال کند و در بخش شعر محدودیتی در ارائه تعداد آثار وجود ندارد.

زارع اضافه کرد: در بخش نقاشی هر هنرمند می‌تواند سه اثر تولیدی ارائه کند و تکنیک آثار آزاد و اندازه آن باید ۵۰×۷۰ سانتی‌متر باشد.

وی بیان کرد: در بخش کاریکاتور هر هنرمند می‌تواند پنج اثر به دبیرخانه ارسال کند که اندازه آثار باید A ۳ و A ۴ باشد و تکنیک ارائه آثار آزاد است.

به گفته وی ارسال آثار به منزله قبول مقررات بوده و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری است.

زارع افزود:  آثار ارائه شده روز بیستم آذرماه مصادف با روز کوهستان در محل این اداره به آدرس مراغه، خیابان معلم شمالی به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.