کشف داروی گیاهی برای مقابله با کرونا

دانشمندان انگلیسی دارویی گیاهی برای مقابله با کووید ۱۹ را کشف کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان در سال ۲۰۱۹، این ویروس شاهد جهش‌های متعددی بوده است به طوری که انواع جدید و جهش یافته آن مانند کرونای دلتا بسیار مرگبارتر از نسخه ابتدایی هستند.

با این حال، خوشبختانه هم اکنون واکسن‌های متعددی برای پیشگیری و مقابله با همه گیری کشف و به بازار عرضه شده است. همچنین شرکت‌های مِرک و فایزر، دو غول داروسازی جهان موفق به رونمایی از داروی خوراکی برای درمان کرونا شده اند. با این وجود تحقیقات بیشتر برای یافتن راهکار‌های درمانی برای مقابله با کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد.

به تازگی دانشمندان موفق به کشف دارویی گیاهی شده اند که می‌تواند یکی از راهکار‌های درمانی برای کرونا باشد. محققان دانشگاه ناتینگهام انگلیس ترکیبی به نام تاپسیگارگین را که پایه گیاهی دارد کشف کرده اند که می‌تواند به طور موثری انواع آلفا، بتا و دلتای ویروس کرونا را غیرفعال کند.

دکتر کین چو چانگ، مدیر این تحقیقات می‌گوید: تحقیقات ما حاکی از تاثیر گذاری این ترکیب در مقابله با نوع دلتای ویروس کرونا است که هم اینک نوع غالب این ویروس در جهان محسوب می‌شود. با افتخار می‌توانیم بگوییم تاپسیگارگین به طور موثری توانایی غیر فعال کردن ویروس کرونا را دارد.

این ترکیب دارویی از گیاه تاپسیا گارگانیکا (Thapsia garganica) استخراج شده است. پیشتر درباره عصاره این گیاه تحقیقات دیگری نیز انجام شده بود.

در یک مطالعه، دانشمندان مشاهده کردند که عصاره گیاه تاپسیا گارگانیکا در دوز کم باعث بروز پاسخ ایمنی ضدویروسی قدرتمند و در طیف گسترده علیه سه ویروس مجاری تنفسی شامل آنفلوآنزا، سارس و ویروس سین شیال تنفسی می‌شود.

دانشمندان می‌گویند خوشبختانه تاپسیگارگین علاوه بر توانایی مقابله با ویروس کرونا، می‌تواند در مقابل انواع جهش یافته آن نیز پاسخ ایمنی لازم را ایجاد کند. داروی کشف شده گیاهی هم اینک منتظر دریافت تاییدیه از مقامات بهداشتی برای عرضه عمومی است.


بیشتر بخوانید:

۱۲ عارضه جانبی تزریق واکسن کرونای آسترازنکا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد!
Iran (Islamic Republic of)
baran
۱۰:۱۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
کشف ایران خیلی زودتر بود چرا مقایسه نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
این قضیه، معادل دقیق عبارت «مرغ همسایه غاز است»
تعدادی از داروهای گیاهی تولید شده برای کرونا در داخل مجوز اخلاق دارند یعنی حتی اگر مفیدهم نباشند(که این طور نیست) هیچ عوارضی برای فرد ندارند؛ آن وقت تا یک مقاله انگلیسی یا غیره چاپ میشه، تازه یاد طب گیاهی می افتیم.
Iran (Islamic Republic of)
Masih
۲۳:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درمان کرونا باطب گیاهی در ایران، از اول کرونا انجام میشود، اما مسوولین ما اصرار به غیرعلمی بودن این موضوع دارند ، حتما یک خارجی باید مقاله بنویسه برای طب گیاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
جالبه فایزر رو اسمشو اورده !! هنوز یادمون نرفته واکسن داد بعد بخاطر عوارض کلی پول خرج کرد که رسانه ی نشه اما در اخر شد و الانم که الانه امریکا همچنان جز سه کشور اول از نظر گرفتن و مردن روزانه است تو جدول کلی هم که کلا صدر رو از دست نمیده بلا برده :))))
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
چه ظلمی که به تب سنتی ما شد هر چی ما داشتیم شد کخ اگه انگلیسی ها بدن میشه خوب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
ظاهرا فقط داروی گیاهی خارجی دارو حساب میشه. سال قبل بود که یه بنده خدای همشهری ما داروی گیاهی برای کرونا ساخت و خیلی از فامیلای ما هم با مصرفش خوب شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
یعنی ایران نتونست از طب سنتی خودش استفاده کنه،کشورهای دیگه رو ببین چطور به طب سنتیشون اهمیت می دن واستفاده می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بر این مژده گر جان فشانیم رواست
آخرین اخبار