یک مسئول اعلام کرد:

مراجعه بیش از ۳۸ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری بالغ بر ۳۸ هزار و ۵۰۰ وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

فروغ فاریابی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سطح استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر یک از شهرستان‌های سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان اظهار کرد: طبق آمار تا پایان مهر ماه سال جاری بالغ بر ۳۸ هزار و ۵۰۰ وسایل نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۳۶ هزار وسیله نقلیه سنگین از تست‌های مربوطه قبول و بالغ بر ۲۵۰۰ وسیله نقلیه سنگین رد شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فاریابی افزود: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

وی به انجام انواع آزمایش‌های فنی در این مراکز اشاره نمود و گفت: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمز‌ها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین گرفته می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: عمده وسائل نقلیه سنگین که به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند شامل انواع کشنده، کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس بوده و بیشترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین از مراکز فنی مشکلات مربوط به سیستم ترمز‌ها، نور چراغ‌ها و آلایندگی و میزان کدری دود بوده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.