افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

اوپک پلاس اعلام کرد در صورتی که کشور‌های بزرگ مصرف کننده، ذخایر نفتی خود را آزاد کنند این سازمان برنامه تعدیلی برای تولید نفت خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان اوپک پلاس اعلام کرد در صورتی که عرضه نفت خام در پی آزادسازی ذخایر نفتی در برخی کشور‌های بزرگ مصرف کننده و نیز کنترل نسبی کرونا در جهان افزایش یابد این سازمان از ابزار‌های تعدیلی خود برای کنترل عرضه نفت به بازار و جلوگیری از کاهش بهای نفت استفاده خواهد کرد. همین موضوع باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت خام برنت دریای شمال با ۱ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان رشد، ۷۶ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت این دو شاخص نفتی در روز‌های گذشته تحت تاثیر برخی مواضع سیاسی به زیر ۸۰ دلار کاهش  یافت که بیشترین افت قیمت از اول اکتبر تا به امروز محسوب می شود.

برخی منابع آگاه گزارش داده اند مقامات هند و ژاپن در حال بررسی نحوه آزادسازی ذخایر نفتی خود در روز‌های آینده به بازار‌های انرژی هستند.
در پی نگرانی شدید جو بایدن از افزایش قیمت نفت خام و نیز افزایش قیمت بنزین، وی برخی کشور‌های بزرگ مصرف کننده را تحت فشار قرار داده است تا با آزادسازی ذخایر نفتی خود افزایش قیمت نفت را کنترل کنند.

قیمت بنزین در روز‌های اخیر به ویژه در برخی ایالت‌های بزرگ آمریکا از جمله کالیفرنیا به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته که همین امر در کاهش محبوبیت جو بایدن نقشی کلیدی داشته است.

منابع خبری همچنین می‌گویند کاخ سفید و مقامات انرژی آمریکا فعلاً هیچ تصمیم عملی برای آزادسازی ذخایر نفتی استراتژیک این کشور اتخاذ نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار