استفاده از هوش مصنوعی در یک آزمایش بالینی

محققان از یک سیستم دیجیتالی تقویت شده با هوش مصنوعی در یک آزمایش بالینی استفاده کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از healthitanalytics، پس از ایجاد ابزار هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های گذشته نگر، مرکز پزشکی Dartmouth-Hitchcock و مرکز پزشکی Cheshire در حال پیاده سازی این فناوری در یک آزمایش بالینی هستند. این ابزار توسط محققان مرکز سرطان Dartmouth-Hitchcock Norris ساخته شده است و از هوش مصنوعی برای طبقه بندی چهار نوع عمده پولیپ کولورکتال که در طول کولونوسکوپی غربالگری برداشته شده اند، استفاده می‌کند.

به گفته محققان، این آزمایش ثابت می‌کند که مدل هوش مصنوعی قابل تعمیم است و می‌توان آن را بر روی داده‌های خارجی گسترده به کار برد. کارآزمایی بالینی برای مطالعه عملکرد مدل یادگیری عمیق به عنوان بخشی از یک سیستم دیجیتالی تقویت شده با هوش مصنوعی در مقایسه با یک میکروسکوپ استاندارد طراحی شده است.

هوش مصنوعی

دکتر سعید حسن پور، سرپرست تیم تحقیقات بالینی مرکز پزشکی Dartmouth-Hitchcock در یک نشست مطبوعاتی گفت: "ارزیابی این ابزار از طریق یک کارآزمایی بالینی آینده نگر نشان می‌دهد که سیستم دیجیتالی تقویت شده با هوش مصنوعی به طور قابل توجهی دقت پاتولوژیست‌ها را در طبقه‌بندی پولیپ‌ها در مقایسه با فرآیند سنتی استفاده از میکروسکوپ، بهبود می‌بخشد."

قبل از استفاده از سیستم دیجیتالی تقویت شده با هوش مصنوعی، آسیب‌شناسان یک ویدئوی آموزشی پنج دقیقه‌ای را تماشا کردند، سپس خلاصه‌ای از نحوه عملکرد مدل و نحوه تولید نتایج را بررسی و با استفاده از مجموعه‌ای از ده اسلاید نمونه، برای آشنایی با سیستم جدید تمرین کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار