سهم ۲۲۰ مگاواتی نیروگاه بعثت از تامین برق پایتخت

مدیر عامل نیروگاه بعثت از سهم ۲۲۰ مگاواتی نیروگاه بعثت در تامین برق پایتخت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شیخ مدیر عامل نیروگاه بعثت در نشست خبری با اشاره به سهم نیروگاه بعثت از تامین برق پایتخت گفت: در حال حاضر راندمان واحد‌های بخار قدیمی‌تر بین ۲۶ تا ۳۰ درصد ارزیابی می‌شود که نیروگاه بعثت هم مشمول همین شرایط است. با اتکا به همین راندمان و ظرفیت، نیروگاه را در تمام طول پیک تابستان در مدار نگه داشتیم، چراکه خروج از شبکه به اُفت ولتاژ جنوب شهر تهران منجر می‌شد.

مدیر عامل نیروگاه بعثت اضافه کرد: تولید اسمی ۸۲.۵ مگاوات و در مجموع ظرفیت اسمی ۲۴۷/۵ در زمان طراحی تاسیس گردیده است.

شیخ در خصوص استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه گفت: این نیروگاه نزدیک به ۸ سال است که از سوخت مازوت استفاده نکرده است و نمی‌کند و در این نیروگاه همواره از گاز طبیعی استفاده می‌شود. در هیچ یک از نیروگاه‌های استان تهران مازوت استفاده نمی‌شود و در این نیروگاه دوربین‌های محیط زیست نصب است.

مدیر عامل نیروگاه بعثت گفت: آلودگی هوای تهران ربطی به مازوت سوزی نیروگاه‌ها ندارد و این موضوع باید از جای دیگر بررسی شود.

شیخ از لزوم بازسازی پست نیروگاه بعثت و جایگزینی آن با پست‌های GIF نیز به‌عنوان یک الزام اساسی یاد کرد و افزود: در کنار بحث نوسازی واحد‌ها و پست‌های نیروگاه به‌عنوان مباحث کلان، ما یکسری فعالیت‌های جاری برای بهبود عملکرد نیروگاه را در دستور کار داریم.

مدیر عامل نیروگاه بعثت گفت: نوسازی نیروگاه‌های قدیمی برای افزایش راندمان یک کار الزامی و اساسی است. به عنوان مثال در صورت تبدیل واحد‌های گازی نیروگاه بعثت به سیکل ترکیبی، راندمان نیروگاه ما از ۳۰ به حدود ۶۰ درصد افزایش‌یافته و تقریبا دو برابر می‌شود.

شیخ گفت: نیروگاه بعثت به منظور حفظ محیط زیست و برای نخستین بار در کشور نسبت به نصب تجهیزات استحصال گاز co۲ با ظرفیت ۵۰ تن در شبانه روز و با خلوص ۹۹/۹ درصد به منظور بازیافت این گاز از محصولات احتراق که مورد مصرف در صنایع غذایی و بهداشتی است، مبادرت کرده که با بهره برداری آن گامی در جهت حفظ محیط زیست و اقتصاد مقاومتی برداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار