مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام مطرح کرد؛

لزوم توجه به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در مناطق محروم

حیدری گفت: کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرک توحید هلیلان زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آن‌ها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این شهرستان خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در آئین افتتاح سومین کتابخانه عمومی شهرستان هلیلان گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ساخت و تجهیز کتابخانه در مناطق کمتر برخوردار و مناطق محروم می‌تواند به عنوان یک پاتوق فرهنگی شناخته شود.

حیدری ادامه داد: کتابخانه حاضر با زیربنایی به مساحت ۲۶۵ متر مربع و شامل بخش‌های گوناگونی از جمله مخزن، بخش امانات، سالن مطالعه، بخش کودک و مرجع می‌باشد که تجهیز و تکمیل آن توسط بنیاد علوی با همکاری بنیاد مستضعفان و کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است.

او بیان کرد: با توجه به نیاز مردم این شهرستان و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری هیأت امنای مسجد شهرتوحید، طبقه دوم این مسجد در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته و به کتابخانه عمومی تبدیل شده است.

او مطرح کرد: این کتابخانه زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آن‌ها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این شهرستان خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.