اولیانوف: باید عامل فاصله گرفتن ایران از برجام را از میان ببریم

نماینده دائم روسیه در وین از شورای حکام آژانس انرژی اتمی خواست تا عامل کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را از میان بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجامی، در اظهارات خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی اتمی با محوریت ایران از این شورا خواست تا عاملی که باعث کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران شده است را از میان بردارد.

نمایندگی دائم روسیه در وین در پیامی توییتری این اظهارات اولیانوف را منتشر کرد و به نقل از او نوشت: «ما باید علت اصلی که ایران را به سمت فاصله گرفتن از برجام سوق داد از میان برداریم.»

اولیانوف در ادامه افزود: «این عامل در واقع خروج آمریکا از برجام و فشار گسترده تحریم‌ها علیه ایران بود که همچنان نیز ادامه دارد و تنها راه‌حل از میان بردن آن در مذاکرات وین است.»

این دیپلمات روس در ادامه به مذاکرات روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی، در ایران اشاره کرد و گفت: «تلاش رافائل گروسی با هدف اجتناب از بحران در تعامل با ایران، برای ما با ارزش است و از قصد او برای همکاری با ایران و درخواست او از تهران برای اقدام متقابل نیز حمایت خواهیم کرد.»

گروسی روز گذشته سفری به تهران داشت و با مقامات ایران درباره مذاکرات برجامی دیدار کرد، اما امروز در کنفرانس خبری خود در «وین» اعلام کرد: «رایزنی‌ها با مقامات ایران بی‌نتیجه بود به این مفهوم که ما نتوانستیم به نتیجه برسیم، من برای یافتن راه‌حل متوقف نمی‌شوم و ادامه می‌دهم.»

رافائل گروسی همچنین به خبرنگارها توضیح داد: «دیروز مذاکرات را به پایان رساندیم. همچنان در حال مذاکره هستیم. موضوعات همچنان باقی است. ما دائماً مذاکره می‌کنیم، ولی دیروز به نتیجه و توافق نرسیدیم. علی‌رغم تمام تلاش‌هایم، نتوانستیم دیروز به نتیجه برسیم.»

تاکنون ۶ دور مذاکره از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ در وین و با تلاش برای بازگرداندن توافق از سوی ایران، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه به علاوه آمریکا (که از این توافق خارج شد) انجام شده، که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است. پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

شب گذشته نیز شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های سابق آمریکا و نیز دیپلمات‌های غربی مدعی بررسی گزینه‌های احتمالیِ جایگزین برجام از سوی واشنگتن و متحدان غربی آن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
پس چند تا از اون موشکای قوره پیما را حواله امریکا کنید عامل کلا از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۵۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
روسیه در موضوع برخورد با جریان هسته ای ایران درموضع انفعالی
خود را قرار داده /در صورتی که آمریکای ابرقدرت در برخورد با ایران
سعی دارد که همسو با اروپا ودیگر اهرم های فشار گام بردارد تا بتواند بهترین
ماهی را از اب گل الود برجام وکلا در همه ی موضوعات در برابر شرق بگیرد
روس ها هنوز در فکر نتیجه جنگ حهانی دوم وتاثیر عملکرد خود هستند وهیچ کس را
در بازی مقابل غرب به حساب نمی آورندوفکر می کنند که می توانند بدون اینکه با ایران تعامل همسو وپایاپای
داشته باشند. راحت منافع ایران را هم با تفکر واگرایانه به خطر می اندازند ونوعی خودخواهی دربرابر کشورهایی
که ایده تعامل در برابر غرب را دارندبرخوردارند واین بزرگ ترین چالش برای ایران وبعد چین خواهد بود چون روسها با
سیاست های خام و برتری جویانه خود عملا به منافع کوتاه مدت ودراز مدت این گونه کشورها ضربه می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خیالبافی هست میگن میبینیم مبشنویم ولی باورش سخته باشه تا هرچی به نقطه پایان برسیم ضررش بیشتر و انها شناخته تر ولی وای بر ما که دیگه دیره صد بار از یک سوراخ گزیده میسیم ممیبینیم گاهی ارگز یک سوراخ یک بار کزیده نشده همه میبینند میشنوند میگویند بی نایجه همه مشمیم همه پشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ما اگه یه متر از برجام فاصله گرفتیم شماها هزاران کیلومتر فاصله گرفتین
آخرین اخبار