سرمایه گذاری تولید ورق آلومینیوم ضخیم در خراسان شمالی

سرمایه گذاری برای تولید ورق آلومینیوم ضخیم برای اولین بار در خراسان شمالی در حال انجام است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی میرکریمی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری برای تولید ورق آلومینیوم ضخیم برای نخستین بار در کشور در شهرستان جاجرم این استان واگذار شد.

میرکریمی افزود: بر این اساس یکی دیگر از مجوزهای بی نام استان به یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: تولید ورق آلومینیوم ضخیم برای اولین بار در کشور در جاجرم تولید می شود، این صنعت از صنایع پایین دستی آلومینا است و ماده اولیه آن شمش آلومینیوم است و در این زمینه تفاهم اولیه برای تامین این ماده اولیه انجام شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم، شرکت آلومینا شمش مورد نیاز را به قیمت بورس در اختیار قرار می دهد.

او افزود: اکنون ۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی جاجرم در جوار مجموعه آلومینای ایران تامین شده و شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی هم اعلام کرده است که برق و گاز مورد نیاز این پروژه تامین می شود و مانعی برای این سرمایه گذاری وجود ندارد.

میرکریمی اظهار داشت: در مرحله نخست این پروژه برای ۲۵۰ نفر اشتغال می شود و بر اساس اعلام سرمایه گذار، قابلیت تولید ورق آلومینوم با ضخامت پنج میلیمتر وجود دارد و در مراحل بعدی توان ورقه ها با ضخامت تا یک متر وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی افزود: اجرای این پروژه به عنوان یکی از صنایع پایین دستی مجموعه آلومینا می تواند سبب رونق فعالیت در شهرک صنعتی جاجرم شود.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی هم گفت: برای این سرمایه گذار هم بلافاصله جواز صادر خواهیم کرد.

وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز گفت: در شهرک صنعتی جاجرم زمین آماده تحویل است و برق و گاز هم طبق زیرساخت‌های قبل وجود دارد و هیچ مانعی برای این سرمایه گذاری نیست.

سیدمحمد پاکمهر نماینده مردم استان در مجلس هم از فراهم سازی امکانات برای تکمیل زنجیره تولید آلومینیوم در جاجرم گفت و ابراز امیدواری کرد این طرح در دو تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.