معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

میزان قاچاق در داروخانه‌های زنجان کمتر از ۰/۵ درصد است

نوبرانی گفت:با راه‌اندازی سامانه تیتک و نظارت هوشمند برتأمین ومصرف دارو، اکنون قاچاق دارو در داروخانه‌های زنجان به کمتر از ۰/۵ درصد رسیده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نوبرانی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر اهمیت غذا و دارو در حفظ سلامت فکری و جسمی افراد،گفت: این معاونت در دانشگاه علوم پزشکی، وظیفه نظارت بر تولید، نگهداری و عرضه کالا‌های سلامت‌محور را برعهده دارد.

او به راه‌اندازی سامانه تیتک برای نظارت بر زنجیره تأمین و مصرف دارو در داروخانه‌های استان زنجان از اواخر پارسال اشاره کرد و افزود: اکنون بالای ۹۰ درصد داروخانه‌ها در بخش‌های سرپایی و بستری از این سامانه استفاده می‌کنند که باعث نظارت هوشمند در عرضه دارو نیز شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با یادآوری اینکه سامانه تیتک برای تسهیل فرآیند صدور مجوز‌های بهداشتی و شناسه‌گذاری کالا‌ها راه‌اندازی شد، ادامه داد: یکی از طرح‌های خوب استان زنجان طرح ساماندهی کارگاه‌های غیرمجاز بومی مثل تولید پنیر و روغن زیتون است که این کارگاه‌ها با پیوستن به این طرح و رعایت ضوابط مجوز‌های لازم را دریافت می‌کنند.

نوبرانی با اشاره به اینکه از ۶۰ شرکت سراسری پخش دارو ۳۳ شرکت سراسری و یک شرکت استانی در حال فعالیت هستند،گفت: در حال حاضر تعداد داروخانه های زنجان به ۱۲۶ مورد رسیده و علاوه بر افزایش دسترسی به داروخانه، بهبود کیفیت ارائه خدمات نیز مورد توجه بوده است.

او ادامه داد: با نظارت‌های هوشمند میزان قاچاق در داروخانه‌ها به کمتر از ۰/۵درصد رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: با تأمین تجهیزات مورد نیاز و اقلام حفاظتی در مقابل کرونا و تعامل سازنده با واحد‌های تولیدی سعی شد تاکمبودی در مراکز درمانی استان زنجان وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.