گاهی سنگ‌های کوه نمک بوشهر را به عنوان سنگ‌های تزیینی برده‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: گاهی دیده شده که قندیل‌ها و سنگ‌های کوه نمک این استان به عنوان سنگ‌های تزیینی برده شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: کوه نمک یکی از آثار طبیعی و کم نظیر در استان و کشور است که در فهرست آثار طبیعی ملی کشور قرار دارد و افراد زیادی برای بازدید، وارد محدوده اثر می‌شوند.

او افزود: در برخی موارد حضور گردشگران باعث تخریب کوه شده است و گاهی هم دیده شده که قندیل‌ها و سنگ‌ها به عنوان سنگ‌های تزیینی برده شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: برای حفاظت بهتر از کوه نمک، از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواسته‌ایم که الزام‌های حضور در این اثر ملی را به برگزارکنندگان تورهای گردشگری توضیح دهند.

 آقای زنگنه نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز گفت: با آژنس‌ها و راهنمایان گردشگری که در استان حضور دارند نامه‌نگاری و اعلام شده است که برای حضور در کوه نمک باید از حفاظت محیط زیست استان مجوز بگیرند و ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی از راهنمایان محلی بهره ببرند.


بیشتر بخوانید


آقای جمادی رئیس اداره زیستگاه‌ها و امور مناطق اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم از کارهای حفاظتی صورت گرفته در کوه نمک گفت از جمله، نصب تابلو‌های تفسیری و هشداری، تعیین مسیر گردشگری در محدوده اثر، نصب تابلوی مرز منطقه، ایجاد در ورودی و استقرار کانکس در آن محل برای نظارت بر حضور گردشگران در منطقه.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.