مدیر کل گمرکات استان ایلام مطرح کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی درآمد گمرک ایلام در ۷ ماهه نخست امسال

غلامی گفت: گمرک استان ایلام صرفا صادراتی است و درآمد هفت ماهه گمرک نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، روح‌الله غلامی مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت: نیمه دوم اسفند ۹۸ رسما مرز مهران از طرف عراق به دلیل شیوع کرونا بسته شد و تا پایان خرداد ۹۹ ادامه داشت لذا در این مدت مکاتبات متعدد، ملاقات‌های مهم و تاثیر گذار و همچنین صدور کالا‌های حیاتی به عراق باعث شد مهران به عنوان اولین مرزی که با عراق هم مرز است بعد از کرونا به صورت دو روز در هفته بازگشایی شود، ولی به دلیل کرونا صادرات به حدود نصف مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

او ادامه داد: گمرک استان ایلام صرفا صادراتی است و درآمد هفت ماهه گمرک نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی داشته است و برای حدود دو تا سه هزار نفر نیز مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.

مدیر کل گمرکات استان ایلام بیان کرد: مشکلات مرز با رایزنی بین مقامات مرزی حل می‌شود لیکن مواردی هست که نیاز به دخالت و رایزنی وزارت امور خارجه و سایر مقامات مرتبط دارد.

او ادامه داد: بازارچه چنگوله و مرز رسمی چیلات که سال ۹۶ به تصویب هیات دولت رسیده است به علت عدم تمایل عراق، فعال نشده است که می‌طلبد با تمام توان در جهت راه اندازی این مرز‌ها تلاش کرد.

غلامی افزود: گمرک استان ایلام در بین ۱۰۵ گمرک صادراتی کشور در ۷ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری رتبه دهم را دارا شد و حدود ۳ درصد صادرات کشور از گمرک استان ایلام خارج می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.