مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خبرداد :

افزایش اهدا و پیوند عضو در خراسان شمالی

مهری فرشاد اعلام کرد: در ۹ ماه نخست امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته اهدا عضو در استان افزایش داشته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهری فرشاد مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: همه گیری کرونا بر وضعیت پیوند اعضا در جهان بسیار تاثیر گذار بوده و منجر به کاهش آن شده است، اما در خراسان شمالی اهدا و پیوند عضو افزایشی بوده است.


بیشتر بخوانید 


او  افزود: در مدت زمان یاد شده اعضای ۳ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند و متقاضی عضو اهداء شده است در حالی که این رقم در مدت زمان مذکور در سال گذشته صفر بوده است.

او  با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای عضو، عنوان کرد: امسال ۱۲ مورد مرگ مغزی داشتیم که اعضای ۳ مورد از آن‌ها به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد و اعضای ۵ مورد دیگر که رضایت خانواده جلب شده بود برای اهدا مناسب نبود.

او اضافه کرد: در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شود و در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد این در حالی است که در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی شده و به زندگی برمی گردد.

او با بیان این که با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به ۸ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید، افزود: با اهدای بافت‌ها نیز از یک تا ۵۳ نفر از معلولیت نجات می‌یابند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.