رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد:

رشد بیش از ۶۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد در کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رصد ۵۶ روزه از تاریخ ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ظرف ۳ روز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا  اظهار کرد: با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد ظرف سه روز، از ۱۰ مهر تا ۶ آذر سال جاری، تعداد ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است و صدور مجوز در بازه ۳ روزه برای واجدین شرایط ادامه دارد.

حسینی نیا افزود: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوز‌های تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در مقایسه با بازه زمانی ۵۶ روزه مشابه سال پیش که ۳۰۴ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده بود، شاهد رشد بیش از ۶۰۰ درصدی و ارائه ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی (در حکم مجوز فعالیت آموزشی) به متقاضیان در این بخش هستیم.

وی این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های ناصحیح ایجاد شده که منجر به ایجاد امضا‌های طلایی شده بود دانست و بیان کرد: با این اقدام برای همیشه بساط خرید و فروش مجوزآموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق موسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

حسینی نیا گفت: متقاضیان واجد شرایط دریافت کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم نمودن الزامات کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزامات مثل گواهی عدم سوء پیشینه؛ تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را دربازه زمانی سه ماهه تهیه و ارایه دهند.

وی ادامه داد: لازم است متقاضیان راه اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان سنجی و داشتن طرح کسب وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از مشارکت و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آموزش‌های آزاد فنی حرفه‌ای از برنامه‌های سازمان برای تشویق و حمایت از موسسان آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های آموزشی جدید و نیز در مناطق محروم که فاقد مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه آزاد هستند و نیز واگذاری مدیریت مراکز آموزش دولتی به آموزشگاه‌های آزاد بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود خبر داد.


بیشتر بخوانید:

۸۵ درصد افراد بیکار مهارت ندارند/ برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار