حدود ۳۷ هزار مهابادی واکسن کرونا نزده اند

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: حدود ۳۷ هزار نفر در رده سنی ۱۲ سال به بالا در این شهرستان نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه واکسن کافی و مورد نیاز برای تزریق شهروندان موجود است، اظهار داشت: از مجموع ۱۹۲ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن در مهاباد حدود ۳۷ هزار نفر رده سنی ۱۲ سال به بالا هنوز نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نکرده اند که پایش و شناسایی جهت توجیه واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.

امینی با بیان اینکه مهاباد دارای ظرفیت تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز است، افزود: هم اکنون در ۸۰ واحد بهداشتی درمانی تابعه مرکز بهداشت شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت،۶ پایگاه تجمیعی، یک پایگاه خودرویی و یک پایگاه سیار خدمات واکسیناسیون ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تیم‌های بهداشتی به مدارس و مراکز تجمعی و سایر روستا‌های اقماری و واحد‌های تولیدی جهت واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون در وضعیت زرد مقابله با کرونا قرار دارد، تاکید کرد: شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در کنار دریافت واکسن باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

تاکنون ۵۸۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ اشنویه و پیرانشهر تنها شهر‌های آذربایجان غربی هستند که هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.