تأمین زمین برای ۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تأمین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان، توسعه و اشتغال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر در کشور بود گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه پنجم در سطح کشور را دارد.

او افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تأکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است،  سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است و تا امروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح تقاضا محور ثبت نام کرده اند.

داعی بیان کرد: این درحالی است که در کشور در حدود ۳۰ درصد شهر‌ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰ شهر برای ۲۵ شهر یعنی بیش از ۷۰ درصد شهر‌های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین استفاده از طرح خود مالکان برای افرادی که زمین و پروانه ساخت دارند در تمام شهر‌های استان فعال شده و می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحد‌ها اقدام کنند.

او گفت: در صنعت ساختمان تقریبا ۱۲۰ صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است و بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰متر ساختمان، ۲.۴ شغل ایجاد می‌شودکه ۱.۴ به صورت مستقیم و یک شغل به صورت غیرمستقیم است.

داعی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در پارسال کل مسیر ۱۲۵ کیلومتری محور سربیشه - ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای ۴ پیمانکار است تصریح کرد: تاکنون ۱۰ کیلومتر دو بانده و ۱۰کیلومتر آسفالت شده و ۱۰کیلومتر دیگر تا پایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد‌های ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار