پافشاری نماینده جمهوری خواه آمریکا بر توهین به نماینده مسلمان

لورن بوبرت پس از آن که از عذرخواهی علنی از ایلهان عمر سر باز زد در ویدئویی جدید بار دیگر به این نماینده مسلمان توهین کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لورن بوبرت، نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا در روز‌های اخیر در ویدئویی که در صفحات اجتماعی خود منتشر کرده بود ایلهان عمر، نماینده مسلمان مجلس را یک جوخه جنگی و تروریست اسلامی نامیده بود.

وی پس از جنجالی شدن این ویدئوی خود از تمامی کسانی که به خاطر گفته‌های وی ناراحت شده بودند عذرخواهی کرد، ولی از عذرخواهی مستقیم از ایلهان عمر سرباز زد.

بوبرت بار دیگر با انتشار فیلمی در صفحات اجتماعی خود گفت: اشتباه نکنید. من بدون هیچ ترسی آمریکا را در اولویت اهدافم قرار می‌دهم و هرگز با تروریست‌ها همدردی نمی‌کنم. متاسفانه، اما ایلهان نمی‌تواند همین حرف‌های من را تکرار کند و وضعیت کشور ما هر روز برای امثال او بدتر می‌شود.

ایلهان عمر نیز در واکنش به این فیلم گفت: امیدوارم هر چه زودتر عذرخواهی کند. بوبرت به جای عذرخواهی از اظهارات اسلام هراسانه و دروغ‌های ساختگی خود لفاظی‌های خود در این زمینه را تشدید کرده و من تصمیمی جدی برای پایان این کار او گرفته ام.

بوبرت یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکاست که اغلب به توهین و توحش به همکاران خود در کنگره شهرت دارد.

پلوسی و برخی رهبران ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدامات خشونت آمیز، توهین و اقدامات مکرر اسلام هراسانه علیه نماینده مسلمان مجلس موجب تاسف و نگرانی عمیق همگان است.

سیاستمداران آمریکایی سابقه طولانی در مخالفت با اسلام و اسلام هراسی در جامعه این کشور دارند. بسیاری از طرفداران ترامپ صراحتاً مسلمانان را تروریست خوانده و بار‌ها اقدام به حمله به جوامع اسلامی این کشور کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار