نشست مقامات آلمان برای بررسی راه‌های مقابله با سویه جدید کرونا

دو صدر اعظم آلمان همراه با نخست وزیرهای ایالت‌های این کشور امروز برای مقابله با سرایت سویه جدید کرونا در حال رایزنی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صدر اعظم کنونی و بعدی آلمان همراه با نخست وزیران ایالت‌های ۱۶ گانه در این کشور، امروز برای مقابله با سرایت سویه جدید کرونا در حال رایزنی هستند.

سویه جدید کرونا با منشاء آفریقایی موسوم به اومیکرون، مقامات آلمان را بر آن داشته است تا درباره راه‌های مقابله با شیوع گسترده آن نشست سراسری برگزار کنند. تاکنون سه مورد از ابتلا به این سویه جدید در آلمان گزارش شده است.

احزاب جدید آلمان پیش از شناسایی سویه اومیکرون قانونی را در مجلس تصویب کردند که بر اساس آن، کشور از تاریخ ۲۰ نوامبر / ۲۹ آبان از وضعیت اضطراری خارج می‌شود و بر این اساس در مقابله با اپیدمی دیگر مقامات ایالت‌ها مجوز تعطیلات اجباری و منع تردد نخواهند داشت.

حالا با شناسایی و گسترش سویه اومیکرون در جهان، بسیاری از کارشناسان آلمانی با انتقاد از این قانون، اعمال محدودیت‌های شدید را الزامی می‌دانند.

آنان معتقدند که مجلس باید برای تغییر و اصلاح این قانون به منظور گسترش دامنه مجوز‌ها در شرایط اضطراری اقدام کند.

متخصصان همچنین برای پیشگیری از گسترش اومیکرون شش مورد را توصیه می کنند: خودداری از سفر، محدودیت تماس ها، دوری از مکان‌های پر ازدحام و استفاده از ماسک در اماکن سربسته، دریافت دوز سوم واکسن، تلاش تولیدکنندگان واکسن برای تطبیق واکسن ضد کرونا با سویه اومیکرون و جدی گرفتن تست‌های کرونا.

نتایج نشست مقامات آلمانی برای مقابله با اومیکرون امشب اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار