نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس مطرح کرد؛

موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث استیل کُرد

نخعی گفت: موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث کارخانه استیل کُرد که سیم لاستیک تولید خواهد کرد، گرفته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص کارخانه استیل کُرد و جلب موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت این وزارت در طرح احداث این کارخانه گفت: فرآیند اداری اخذ مجوز‌ها و موافقت‌ها با ساخت و بهره برداری از این کارخانه که سیم لاستیک خودرو تولید می‌کند، در سال ۹۸ آغاز شد.

او افزود: در همین سال و در چارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی، تفاهم نامه‌ای با وزارت صمت منعقد شد که بر اساس آن احداث و راه اندازی ۳ واحد تولیدی در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

نخعی با اشاره به اینکه دو طرح از از طرح‌های تفاهم شده در فردوس و طبس و در حوزه نساجی و ریسندگی هستند، بیان کرد: این‌ها طرح‌های توسعه‌ای هستند که وجود دارند، اما استیل کرد قرار است که احداث و راه اندازی شود.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان استاندار سابق یک سرمایه گذار برای احداث و راه اندازی این کارخانه درخواست سرمایه گذاری داد و جلسات مختلفی نیز با او برگزار شد، اما این جلسات راه به جایی نبرد و سبب از دست رفتن سرمایه گذار شد.

او ادامه داد: پس از آن شرکت سرمایه گذاری امید که سهام دار عمده کارخانه کویر تایر است درخواست سرمایه گذاری کرد، اما به جای نهبندان، درخواست احداث کارخانه در بیرجند را داشت.

نخعی اظهار کرد: مسائلی رخ داد که این سرمایه گذار نیز نتوانست کاری را انجام دهد و پس از پیگیری‌های بسیار در دولت جدید و با برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت، موافقت وزارت صمت برای مشارکت در احداث این کارخانه گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال باید وارد فاز اجرایی شویم و برای سرمایه گذاری فراخوان صادر کنیم تا سرمایه گذاران کار اجرایی را آغاز کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار