ضرورت فرهنگسازی ترویج فریضه زکات و نماز

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید برای ترویج فریضه زکات و نماز فرهنگسازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،غلامعلی حیدری سودجانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرهنگسازی، اغناسازی و اشاعه زکات مهمترین گام در ترویج این فریضه است، گفت: فرهنگ‌سازی در این حوزه باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

او افزود: ترویج فرهنگ زکات در جامعه یک ضرورت است که با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی، می‌تواند به ترویج نقش و اهمیت زکات و جایگاه آن پرداخت.


بیشتر بخوانید


حیدری اظهار داشت: توجه به پرداخت زکات به عنوان یک فریضه دینی در استان جایگاه خوبی دارد و باید در حوزه ترویج فرهنگ نماز و زکات فرهنگسازی انجام داد.

او بر نقش‌آفرینی مدیران در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت و همچنین اقامه نماز در ادارات و حضور مدیران در نمازخانه‌ها و اقامه نماز به عنوان یک کار اغنایی اثرگذار تاکید کرد.

رهدار براتی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع یکهزار و ۷۰۰ مدرسه فعال در استان یک هزار و ۱۷۹ مدرسه دارای نمازخانه است که تجهیز مدارس به نمازخانه و توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی در مدارس به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

او افزود: هم‌اکنون در برخی از مدارس استان، تغییر کاربری در فضا‌های نمازخانه انجام شده و این فضا‌ها به سایر فضا‌های مورد نیاز تغییر کرده است.

براتی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۸ روحانی طرح امین و ۹۲ روحانی ائمه جماعت در مدارس استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار