شناسایی کلاهبرداران ارز دیجیتال در شهرکرد

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، از شناسایی کلاهبردارانی که به عنوان سرمایه‌گذاری و دریافت سود ماهیانه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و پرداخت سود ماهیانه، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان در شبکه اجتماعی واتس آپ با افرادی که خود را از افرادی توانمند و حرفه‌ای در ارز دیجیتال معرفی کرده آشنا شده که این اشخاص با وعده سود ماهیانه اقدام به تحریک و اغفال شاکیان و کلاه‌برداری از آن‌ها با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کرده بودند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عسگری ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام‌گرفته، متهمین شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا استان احضار شدند.

او اضافه کرد: ضمن تحقیقات صورت گرفته و اخذ اظهارات از متهمین مشخص شد تمامی متهمین با یکدیگر رابطه دوستی و خویشاوندی داشته و همگی به‌اتفاق درزمینهٔ ارز دیجیتال فعالیت داشته‌اند و با اغفال افراد ناآگاه به مباحث ارز دیجیتال و سیگنال‌های خریدوفروش و پیشنهاد خرید ارز معرفی‌شده با دریافت سود ماهیانه اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌کردند.

سرهنگ عسگری آگاهی و دقت نظر کاربران را اولویت اصلی پیشگیری از این کلاه‌برداری‌ها برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک، با ورود به سایت www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در ارتباط بگذارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار