۶۵ درصد کلاس‌های درس استان همدان مجهز به تهویه هوا هستند

استاندار همدان گفت: از ۱۱هزار کلاس درس استان همدان، هفت هزار و ۲۰۰ کلاس مجهز به سیستم تهویه هوا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان  در شورای آموزش و پرورش استان گفت: از ۱۱هزار کلاس درس استان همدان، هفت هزار و ۲۰۰ کلاس مجهز به سیستم تهویه هوا هستند که چیزی حدود ۶۵ درصد می شود.

او گفت: ۱۱ هزار کلاس درس در استان همدان دایر است که سه هزار و ۲۰۰ کلاس در مدارس دولتی و چهار هزار کلاس متعلق به مدارس غیر انتفاعی، خودگردان و هیئت امنایی است که همگی مجهز به تهویه هوا  شده‌اند.

استاندار همدان تأکید کرد: چهار هزار کلاس درس نیز از طریق اداره کل نوسازی استان همدان با کمک خیرین به تهویه مناسب مجهز خواهند شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه نباید آمار‌های نادرست در خصوص وضعیت کلاس‌های درس و تهویه آن‌ها ارائه داد گفت: آموزش و پروش با هماهنگی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی از کلاس‌های درس مدارس بازدید داشته باشند تا شرایط یادگیری حضوری فراهم شود، یک ماه قبل از بازگشایی مدارس آمار‌ها نشان می‌داد همه مدارس به تهویه مجهز هستند، اما با تغییر مدیریتی به یکباره آمار‌ها افت کرد.

او با بیان اینکه غیبت طولانی دانش آموزان در کلاس درس موجب انفعال و یک فاصله معنی‌داری در جنبه‌های تربیتی و آموزشی شده بود، افزود: دانش‌آموزان در دو سال گذشته با استفاده از شبکه آموزشی شاد به یادگیری پرداختند و البته این فضا هیچ وقت نمی‌تواند جای کلاس درس، مدرسه، معلم و آموزش حضوری را بگیرد.

استاندار همدان  با اشاره به اینکه کلاس‌های پایه ابتدایی نیازمند آموزش حضوری برای فراگیری بهتر است، تأکید کرد: با اقدامات مطلوب دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی افراد، شرایط بازگشایی مدارس که خواست خانواده‌ها بود، فراهم شد که البته سلامت دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌های آن در اولویت است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه  ۹۵ درصد از کادر آموزشی استان همدان  واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان دُز نخست و بیش از ۷۰ درصد دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.