استاندارآذربایجان شرقی:

خدمت رسانی به جامعه معلولان از اولویت های مهم دولت است/دیداراستاندارآذربایجان شرقی ازمرکزتوانبخشی فیاض بخش

ظهرامروزاستاندارآذربایجان شرقی ازمرکزتوانبخشی فیاض بخش بازدیدکرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی  به مناسب بزرگداشت هفته معلولان در بازدید از مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین جسمی، ذهنی و سالمندان فیاض بخش تبریز با قدردانی از تلاش و خدمات شبانه روزی مدیران و کارکنان مراکز بهزیستی و توانبخشی که از معلولان نگهداری می‌کنند گفت:یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم دولت خدمت‌رسانی به جامعه معلولان است.

او افزود: حمایت و نگهداری از افراد توان یاب و نیازمند کار بسیار بزرگ انسانی و دینی است.

اوگفت: رسیدگی به معلولان، امری انسانی است که بیشتر توسط خیرین نیک اندیش صورت می‌گیرد و دولت نیز به میزان توان خود از آنان حمایت می‌کند.

استاندارآذربایجان شرقی اظهار داشت: برای حرکت‌های انسانی و خدا پسندانه که فقط برای رضای خداوند متعال انجام می‌شود، نمی‌توان ارزش دنیوی قائل شد.

خرم افزود: در تبریز موسسات خیریه بسیاری وجود دارند که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و در هر کجا که مشکلی وجود داشته باشد، خیران استان وارد عمل می‌شوند.
او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است، تاکید کرد: هر فردی نمی‌تواند از اموال خود، احسان کند و کار هر کسی نیست، کسانی که نیتشان الهی است مورد عنایت خداوند قرار گرفته و اجر و ثواب این افراد در نزد خداوند بسیار است.

 صحاف مدیرکل بهزیستی استان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آمار، اقدامات و عملکرد بهزیستی استان در زمینه افراد دارای معلولیت اظهار داشت:با هزینه کرد ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در ۴۱ مرکز بهزیستی بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش خدمات توان بخشی و مراقبتی به صورت تخصصی دریافت کرده اند.

اوهمچنین یادآور شد: در جهت تقویت توانمندی‌ها و جلوگیری از پیشرفت معلولیت و تسهیل دستیابی به استقلال نسبی روزانه به بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از معلولان جسمی، ذهنی، اوتیسم، اختلال شنوایی و بینایی با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خدمات (به صورت روزانه) ارائه شده است.

او بر مناسب سازی اماکن عمومی و فضا‌های شهری براساس قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین خواستار تاکید استاندار به دستگاه‌های عضو به منظور تحقق سند ملی سالمندان با پیش بینی اعتبار لازم در سطح استان شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.