جریان صدر:

دولت حداکثری ملی تشکیل خواهد شد

رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق اعلام کرد که در جلسه امروز گروه‌های سیاسی شیعه توافق شد که دولت فراگیر ملی تشکیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «حسن العذاری» رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق در ارتباط با محتوای جلسه امروز «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با رهبران گروه‌های شیعی توضیح داد.

حسن العذاری گفت: «مهمترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد این بود که باید یک دولت حداکثری ملی تشکیل شود.»

رئیس فراکسیون صدر با بیان این‌که «مقاومت همیشه صدری بوده و خواهد بود»، تأکید کرد: «باید صرفاً به مرجعیت در نجف اشرف به عنوان مرجعیت همه مراجعه شود.»

العذاری تصریح کرد: «دولت آینده باید حداکثری و ملی باشد و به هیچ وجه مبتنی بر سهم خواهی‌ها نخواهد بود. مبارزه با فساد جزء اولویت‌ها و اهدافی است که از آن کوتاه نخواهیم آمد.»

وی در پایان تأکید کرد: «مقتدی صدر تمام نقطه نظرات خود را در یک گفت‌وگوی صریح که هدف آن منافع عراق است و نه چیز دیگر، مطرح کرد.»

رهبران احزاب و گروه‌های شیعه عراق امروز پنجشنبه برای نخستین‌بار پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، جلسه‌ای مشترک را در بغداد به میزبانی «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» برگزار کردند.

در این جلسه، سید مقتدی صدر، نوری المالکی، سید عمار حکیم، شیخ قیس الخزعلی، حیدر العبادی، شیخ همام حمودی، احمد الاسدی، فالح الفیاض و چند تن از سران عالی شیعه و محور مقاومت حضور داشتند.

کمیسیاریای عالی انتخابات عراق با وجود اعتراضات گسترده به نتایج اولیه انتخابات، شامگاه سه‌شنبه فهرست نهایی نامزد‌های پیروز در انتخابات پارلمانی عراق را اعلام کرد که گفته می‌شود این نتایج با نتایج اعلام شده قبلی تفاوتی ندارد.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات که به صورت پیش از موعد (زودهنگام) برگزار شد، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب به همراه برخی نامزد‌های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت کردند.

پنجمین انتخابات پارلمان عراق در حالت طبیعی می‌بایست در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شُد، اما بنا به شرایط بحرانی کشور با برنامه‌ریزی هیئت دولت، انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار