ضرورت استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی در صنعت چاپ

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی در صنعت چاپ را راهگشا عنوان کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان گفت: در تاریخ دنیا دوره رنسانس جزو حوادث مهم تاریخ بشری است و یکی از علل تحول در این دوره اختراع صنعت چاپ و گذار از چاپ دستی و موردی به نسخه‌های چاپی است.

او با تاکید بر اینکه آذربایجان و تبریز در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در حوزه چاپ در کشور آغازگر بوده است افزود: ما باید سعی کنیم همزمان با توسعه تکنولوژی پیش رفته و حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

او با اشاره به دگردیسی در حوزه اطلاع‌رسانی به خصوص در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ یک از شیوه‌های نوین ارتباطی هنوز نتوانسته‌اند، جایگاه رسانه‌های مکتوب و کتاب را از آن خود کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی فعالیت اتحادیه‌های چاپ و تشکل‌های صنفی این حوزه را به عنوان نهاد‌های مدنی واسط یکی از ارکان مهم در توسعه این صنعت دانست و افزود: تشکل‌ها می‌توانند با دسته‌بندی مطالب پراکنده و ارائه آن در چارچوب معین به سیاستگذاران و تصمیم‌سازان زمینه بهبود شرایط فعالیت در این حوزه را فراهم کنند.

فرهنگی همچنین استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی را برای تامین منابع مالی سرمایه‌گذاران در این حوزه موثر دانست.

او گفت: ما باید تلاش کنیم تا با تأمین منابع مالی، روان‌سازی دریافت تجهیزات و امکانات و ترخیص از گمرک، مسیر فعالیت فعالان این حوزه را هموار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت چاپ ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.