افزایش بهای نفت و طلا در بازار جهانی/ بیت کوین سقوط کرد

پس از آنکه اوپک پلاس اعلام کرد ممکن است به دلیل شیوع سویه امیکرون تولید روزانه خود را مورد بازنگری قرار دهد، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان اوپک پلاس در روز‌های اخیر اعلام کرد در صورت گسترش بیشتر سویه امیکرون در جهان و اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی ممکن است در تولید روزانه نفت خام خود تجدیدنظر کند. همین موضوع قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی را در روزهای اخیر بیش از ۲ دلار افزایش داد. 

با این وجود، بهای طلای سیاه امروز شاهد نوسان بود. بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۲۱ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. در مقابل، نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۲۴ سنت کاهش، ۶۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بکشه داد و ستد.

در بازار فلزات گرانبهای آمریکا نیز طلا با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۷۸۴ دلار در هر اونس رسید.

در بازار رمز ارزها نیز بیت کوین نیز با ۵ درصد کاهش به ۵۳۷۲۰ دلار رسید. در بازار ارزهای بین المللی نیز نرخ برابری ین ژاپن و فرانک سوئیس با تشدید فضای ترس در بازار‌های جهانی افزایش یافت. شاخص دلار امروز ۰.۰۷ درصد افزایش یافت و به حدود ۹۶.۱۶۱ رسید. هر یورو در مقابل دلار با ۰.۰۶ درصد افزایش به قیمت ۱.۱۳۰۶ دلار آمریکا رسید در حالی که ین ژاپن در برابر دلار با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۱۲.۷۴۰۰ دلار آمریکا معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار