رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی:

ناهنجاری دما در زمستان مثبت است

نخعی گفت: ناهنجاری دمایی در زمستان امسال در خراسان جنوبی مثبت است.

به  گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: آخرین خروجی مدل‌های اقلیمی ۳۰ آبان ماه امسال منتشر شد.

او گفت: بر اساس این مدل ها، بارش‌های فصل زمستان در خراسان جنوبی از نیمه دوم آذر تا نیمه اول اسفند نزدیک به نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

نخعی گفت: همچنین از ۱۱ اسفند ماه تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، بارش‌ها در استان ۵ تا ۱۰ میلی کمتر از حد نرمال خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میزان بارش نرمال در فصل پاییز ۱۹.۶ میلی متر و در فصل زمستان ۶۷.۲ میلی متر است.

۸۶.۳  مساحت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی است

نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی نیز ناهنجاری دمایی در استان در آذر و دی ماه مثبت خواهد بود و میانگین دما ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از حد معمول خواهد بود.

او گفت: از دی تا اسفند ماه نیز میانگین دما حدود ۰.۵ درجه بیشتر از حد معمول خواهد بود.

نخعی گفت: از اسفند ماه امسال تا فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز در شهرستان طبس میانگین دما بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از حد معمول خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز میانگین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس بیشتر خواهد بود.

طبق شاخص‌های هواشناسی، در ده ساله اخیر که به مهر ماه ۱۴۰۰ ختم شده است، ۸۶.۳ درصد از مساحت خراسان جنوبی متأثر از خشکسالی خفیف تا شدید است.

همچنین ۵۹.۳ درصد از مساحت استان با خشکسالی متوسط تا خیلی شدید مواجه است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار