شیخ علی دعموش:

لبنانی‌ها بدانند آمریکا تلاش می‌کند آن‌ها را بفریبد

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد لبنانی‌ها باید در خصوص فریبکاری‌های آمریکا هوشیار باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان درباره فریبکاری‌های آمریکا به مردم لبنان هشدار داد.

وی گفت: شهروندان لبنانی باید بدانند که آمریکا تا آنجا که می‌تواند سعی می‌کند آن‌ها را فریب بدهد تا از خود ظاهری مشتاق به منافع لبنان، نشان دهد، زیرا کسی که مشتاق است تا به لبنان سود برساند و به منافع لبنان فکر می‌کند، این کشور را محاصره و مجازات نمی‌کند و مانع رسیدن کمک‌ها به لبنان نمی‌شود و لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک نمی‌کند و آن را در تعیین مرز‌های دریایی تحت فشار قرار نمی‌دهد تا در مقابل رژیم اسرائیلِ دشمن، امتیاز بدهد. همه این‌ها کار‌هایی است که آمریکا در لبنان انجام می‌دهد.

شیخ دعموش یکی از دلایل رنج مردم لبنان را محاصره آن از سوی آمریکا و سیاست‌ها و رویه‌های واشنگتن در لبنان عنوان و اولویت کشور را شکستن این محاصره و کاهش تبعات آن بر لبنانی‌ها و خدمت و کمک به مردم با تمام توان و امکانات خود برای خروج از این بحران اعلام کرد؛ بحرانی که همه را تحت فشار قرار داده است.

وی همچنین گفت: مسئولیت بزرگ به عهده دولت است و دولت باید همه مسئولیت‌های خود را به طور کامل به عهده بگیرد و موانع پیش روی برگزاری نشست‌ها را بررسی کند و از بین ببرد، این ادعا که دو جریان شیعی جلسات دولت را به تعطیلی می‌کشاند درست نیست، بلکه کسانی که بر سیاسی شدن دستگاه قضایی اصرار دارند و آن را گروگان دخالت‌ها و فشار‌های سیاسی داخلی و خارجی قرار می‌دهند، مسئول تعطیلی جلسات دولت هستند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله مواد ذکر شده را اسباب و عللی عنوان کرد که تاکنون مانع از بازگشت دولت به برگزاری جلسات خود شده است؛ بنابراین در صورتی که این موانع از بین نرود شرایط پیچیده‌تر خواهد شد، لذا باید به این مسائل رسیدگی شود تا به حل مشکلات و رهایی ازآن‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار