۱۰ هزار پرنده مهاجر میزبان تالاب کانی برازان هستند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی میزبان تالاب بین المللی کانی برازان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با اختصاص بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب حق آبه به تالاب بین المللی کانی برازان در ۲ هفته اخیر، این تالاب هم اکنون میزبان بیش از ۱۰ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی است.

سخنور افزود: این پرندگان مهاجر شامل انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله خوتکا، قو، غاز خاکستری، آنقوت، نوک پهن، چنگر، کشیم، سرحنایی، انواع مرغابی سرسبز و حنایی هستند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر که بیشترین تعداد آن‌ها را غاز‌های خاکستری، تشکیل می‌دهند، در مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: مدت توقف این پرندگان مهاجر در تالاب کانی برازان متفاوت بوده و بعضی از گونه‌ها تنها چند روز توقف دارند و برخی دیگر مدت بیشتری در این تالاب به استراحت می‌پردازند.

سخنور گفت: این تالاب به دلیل تنوع غذایی و شرایط مناسب به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده و همه ساله پذیرای شمار زیادی انواع پرندگان مهاجر است که در میان آن‌ها پرندگان نادری، چون خروس کولی دم سفید، اردک سرسفید و اردک مرمری نیز که در فهرست پرندگان در خطر انقراض هستند، دیده می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.