مهمترین رویداد‌های حوادث خبری ۱۳ آذرماه فارس را بخوانید

مهم‌ترین حوادث ۱۳ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه سیزدهم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

در عملیات مشترک پلیسی ۶۶ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و استان "قزوین" خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان "قزوین" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در حال انتقال یک محموله تریاک در محور "اصفهان-شیراز" است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان "آباده" قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "آباده" پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار لیمو شیرین جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جاساز مواد مخدر در سپر عقب خودرو لو رفت

جانشین انتظامی لارستان از کشف ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصرحیدری افزود: مأموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ام‌جی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سپر عقب جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۵۰ کیسه آرد قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۵۰ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش آرد‌های کشف شده را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

تجاوز به چپ راننده پژو حادثه آفرید

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: بر اثر برخورد خودرو تیبا با سواری پژو پارس در محور "اسیر-جم"، ۳ نفر در دم فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور "اسیر-جم" مطلع و بلافاصله به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری تیبا با ۴ سرنشین با یک خودرو پژو پارس با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب فارس با بیان اینکه در این حادثه ۳ تفر از سرنشینان تیبا در دم فوت کردند، بیان کرد: دیگر سرنشین تیبا و راننده و سرنشین پژو نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ هوشمندی با اشاره به اینکه کارشناس پلیس‌راه علت این تصادف را تجاوز به چپ از سوی راننده پژو اعلام کرد، به رانندگان عزیز توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارید تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

انهدام اعضای باند سارقان مغازه با ۴۶ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام اعضای باند سارقان حرفه‌ای مغازه و کشف ۴۶ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او بیان کرد: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های به جامانده، موفق شدند اعضای باند ۵ نفره سارقان سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل یک هزار و ۴۰۰ قلم انواع لوازم یدکی خودرو، ۳۰۰ قوطی کنسرو ماهی، ۱۸ کیسه برنج، ۳۰ عدد عطر و ادکلن، ۴۵ دستگاه لوازم خانگی، ۷ هزار ثوب لباس، ۳۵۰ جفت کفش، ۱۶۰ لیتر روغن خودرو، ۲۰۰ لیتر چسب بتن، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تلویزیون، ۲ تخته فرش و ۷ قطعه پلاک سرقتی کشف شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به ۴۰ فقره سرقت مغازه، یک فقره سرقت منزل و ۵ فقره سرقت از اماکن اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف تریاک از راکب موتورسیکلت

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و دستگیری راکب موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست دادند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و راکب نیز دستگیر کنند، عنوان داشت: در بازرسی از زین و خورجین ۱۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه راکب قاچاقچی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کاری این فرماندهی است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

دام‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۸ راس دام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت پیکان و نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران انتظامی فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه وانت پیکان و نیسان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۸ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: ۲ نفر در این رابطه تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ قسام خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام افرادی که قصد انتقال دام دارند موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

عامل هتک حیثیت دختر جوان شیرازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری پسر ۱۹ ساله‌ای خبر داد که با ارسال تصاویر خصوصی شاکی به اعضای خانواده‌اش قصد اخاذی از وی را داشت.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: خانمی ۲۱ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش با انتشار تصاویر خصوصی ایجاد مزاحمت کرده و قصد ۵ میلیون ریال اخاذی دارد که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری مدارک و مستندات موجود موفق شدند متهم را شناسایی و آن را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان هدف از این کار را اخاذی از دختر جوان عنوان کرد، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

۶ مجروح در برخورد دو خودرو دنا

فرمانده انتظامی لامرد گفت: بر اثر برخورد دو سواری دنا در بلوار شهید "نعیمی" این شهرستان ۶ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف جرحی در بلوار شهید "نعیمی" شهرستان لامرد، بلافاصله ماموران پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری دنا با ۸ سرنشین با یک خودرو دنا تک سرنشین برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی لامرد تصریح کرد: در این حادثه به دلیل عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده، ۶ نفر از سرنشینان خودرو دنا مجروح و راهی بیمارستان شدند.

 افزایش ۶۸۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از افزایش ۶۸۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۸ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ با همت و تلاش شبانه روزی سخت کوشان عرصه نظم و امنیت از ابتدای امسال حدود ۲۱ کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸۴ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۱۲ نفر از فروشندگان و توزیع کنندگان حرفه‌ای مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده‌اند، گفت: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و اقدامات فنی، تشدید گشت‌های خودرویی، تشدید شناسایی فروشندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر و نیز همراهی خوب مردم از عمده‌ترین دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان است.

پلمب ۳ کافی شاپ متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب ۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی عنوان کرد: در راستای طرح برخورد با اماکن متخلف، مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی و نماینده اتاق اصناف از ۲۶ وحد صنفی بازدید کردند.

او افزود: در این بازدید‌ها برای ۱۰ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۳ واحد کافی‌شاپ به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم پایبندی به قوانین و ضوابط ابلاغی پلمب شد.

فرمانده انتظامی اقلید از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحد‌های صنفی متخلف مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

کشف ۶ دستگاه ماینر قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به همراه تجهیزات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتقام جویی دانش‌آموز تجدیدی از طریق فضای مجازی

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی مجرم سایبری که با انگیزه انتقام جویی اقدام به مزاحمت در شبکه اجتماعی وات ساپ کرده بود خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی شکایت معلم مرودشتی مبنی بر ارسال مطالب توهین‌آمیز، ایجاد مزاحمت و تهدید و فحاشی از طریق شبکه اجتماعی وات ساپ، پرونده اولیه در این راستا تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او به ارائه مستندات شاکی و بررسی‌های اولیه و تخصصی پلیس فتا اشاره کرد و گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان موفق شدند متهم (دانش‌آموز ۱۴ ساله) را شناسایی و وی را احضار کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده به جرم ارتکابی خود اعتراف و انگیزه خود را تجدید در درس و انتقام جویی از معلم خود عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان باغات و اماکن خصوصی 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در بخش "ارژن" خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در محدوده بخش "ارژن"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی بخش "ارژن" با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل سنگ فرز، انواع کابل و سیم برق، لامپ، آدابتور برق، بیل، میل گرد، سیم جوش، انواع ابزار آلات بنایی، اتصالات لوله کشاورزی، رایزر آب پاش، تلفن همراه و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد، عنوان داشت: هر ۴ نفر متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۵۲ راس گوسفند قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف دو دستگاه خودرو حامل ۵۲ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان کرد: مأموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۵۲ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره دامپزشکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار