راه اندازی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در زنجان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد زنجان گفت:مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نقیلو، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بااشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت  گفت: شعبه اصلی این مدرسه در دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۷ آغاز به‌کار کرده است و با انجام مطالعات با رویکرد تخصصی به طرحی دست یافتند که باید نسبت به ترویج قرآن تغییر رویکرد داشته باشیم و معیار‌های زندگی خود را با آن تطابق دهیم.

او افزود: این طرح به برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن در دانشگاه‌های مختلف تأکید دارد؛ چراکه فهم قرآن به درستی اتفاق نیفتاده است در حالی که فهم عمیق این کتاب الهی منجر به پرورش استعداد‌های درونی انسان می‌شود و رویکرد اصلی طرح است که تدبر در قرآن را نهادینه کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد زنجان ادامه داد: برنامه به این نحو است که مجریان این طرح هر ترم ۵ ساعت برای دانشجویان وقت می‌گذارند و هر ترم یک کتاب را آموزش می‌دهند.

او با اشاره به اینکه آغاز فعالیت این مدرسه از ترم بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود، ادامه داد: پیش از آن برای معرفی طرح همایشی برگزار خواهیم کرد.

او به تقویت هویت دینی بین جوانان تأکید کرد و گفت: نظام سرمایه‌داری با وسایل ارتباط جمعی، انسان امروزی را به بردگی مدرن کشانده و این در حالی است که بسیاری از جوامع به این موضوع تن داده‌اند، اما انقلاب اسلامی تمام‌قد در برابر آن ها ایستاده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.