پیگیری روند خروج نظامیان آمریکایی از عراق در دیدار الکاظمی و تولر

نخست وزیر عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد روند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را پیگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرد. آن‌ها درباره پایان دادن به نقش نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در این کشور گفت‌وگو کردند.

دفتر رسانه‌ای الکاظمی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: الکاظمی و تولر درباره پیشرفت‌های حاصل شده در پایان دادن به نقش رزمی نیرو‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا در عراق و تغییر نقش مشاوره‌ای و حمایتی رایزنی کردند.

دو طرف همچنین آخرین تحولات امنیتی در منطقه و نقش فزآینده عراق در ارتقای امنیت و ثبات منطقه را بررسی کردند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ۲۴ نوامبر (۲ آبان) گفت که نیرو‌های رزمی خارجی به استثنای برخی از مستشاران که برای حمایت از نیرو‌های عراقی خواهند ماند، ظرف ۱۵ روز عراق را ترک خواهند کرد.

الخفاجی گفت: پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی طبق برنامه پیش می‌رود و هیچ پایگاه نظامی برای آن‌ها وجود ندارد به جز حضور محدود در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار.

در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از به شهادت رسیدن فرماندهان مقاومت در نزدیکی فرودگاه بغداد از سوی آمریکا، پارلمان عراق با تصویب قطعنامه‌ای دولت را ملزم به پایان حضور نیرو‌های خارجی در این کشور کرد.

در ژوئیه سال جاری، آمریکا و عراق در چهارمین دور از نشست‌های گفت‌وگوی راهبردی، دو کشور بر خروج تمام نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار