دستگیری کلاهبرداران فروش شارژهای شگفت انگیز در زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری فیشینگ کاران حرفه‌ای در قالب فروش شارژ شگفت انگیز و ارزان قیمت در زنجان  خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ آدینه‌لو  رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های فنی کارشناسان مشخص شد متهمان با طراحی ربات تلگرامی و هدایت کاربران به درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آن ها، اقدام به برداشت وجه از حساب به‌صورت غیرمجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با بررسی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی ۳متهم در استان‌های مختلف مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی‌ دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان منتقل شدند.

سرهنگ آدینه لو افزود: در بازجویی‌های اولیه متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند، اما پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده به جرم خود اقرار کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: متهمان با طراحی ربات تلگرامی با ترفند فروش شارژ شگفت انگیز کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان کرده اند.

او بابیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی شدند، از شهروندان خواست تا فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی بالأخص کانال‌ها و گروه‌ها که با وعده‌ تخفیف ویژه و قیمت‌های باور نکردنی در خصوص بسته اینترنت و شارژ سیم کارت اعتباری، درصدد کلاهبرداری هستند را نخورده و از سایت اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه خود اقدام به دریافت بسته اینترنت و شارژ کنند و به‌هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت‌نام و دریافت اینترنت رایگان همراه، اعتماد و اطمینان نکنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: کاربران در صورت نیاز به مشاوره یا گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.