هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس بسیار اثربخش است

حوزه فیلم و تئاتر در حفظ و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان بسیار اثربخش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های دفاع مقدس کرمانشاه که در سالن همایش شهدای این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان خصوصاً هنرمندان جوانی که جنگ را ندیده‌اند و با تمام احساس و تلاش خود، ایثارگری‌ها و مقاومت رزمندگان و مردم را در دوران دفاع مقدس را بازآفرینی و به تصویر می‌کشاند باید حمایت و تقدیر شوند.

او با اشاره به مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فانوس، چهارمین جشنواره استانی ترنم فتح و دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر، افزود: این جشنواره‌ها هر ساله در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان این استان طی سنوات گذشته در حوزه‌های مختلف هنری حائز رتبه برتر شدند، بیان داشت: هنرمندان عرصه دفاع مقدس با هنر والای خود، فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت را به نسل فعلی و آینده منتقل می‌کنند.

باباخانی گفت: اکثر هنرمندان امروز عرصه دفاع مقدس جنگ را ندیده‌اند، اما در کنار رزمندگان دیروز در سنگر فرهنگ و هنر ایثار‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را با هنرمندی به تصویر می‌کشانند.

او تاکید کرد: امروز هنر تئاتر، سینما، فیلم و موسیقی جایگاه بسیار مهمی در ترویج و انتقال مفاهیم و آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس از جمله ایثار، مقاومت، جهادگری و شهامت دارد، زیرا که انتقال این مفاهیم به زبان هنر برای مخاطبان جذاب‌تر است.

به گفته باباخانی امروز بعد از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی، یکی از وظایف مهم همگان در حوزه‌های مختلف حفظ فرهنگ، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و نشر و انتقال درست آن به نسل امروز و آینده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.