آماده سازی جاذبه‌های گردشگری قزوین برای نوروز ۱۴۰۱

آماده سازی جاذبه‌های گردشگری استان برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی پس از نزدیک به ۲ سال وقفه کرونایی کلید خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نادر محمدی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین پس از ۲ سال وقفه به دلیل کرونا هفته گذشته برگزار و در آن برنامه‌های خوبی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی و آماده سازی بنا‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان مصوب شد.

وی اظهار داشت: آماده سازی بنا‌ها و جاذبه‌ها برای بازدید گردشگران و مهمانان نوروزی و فضاسازی لازم در آن‌ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین قرار گرفته است و در این زمینه از ظرفیت سایر نهاد‌ها همچون شهرداری‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

محمدی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای رعایت دقیق نکات بهداشتی مصوب از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در بنا‌ها و جاذبه‌های تاریخی استان قزوین اندیشیده خواهد شد تا سلامت بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی تهدید نشود.

وی گفت: طرح تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری نیز دنبال می‌شود و در این راستا برنامه ریزی‌های جامعی انجام شده تا مسافران خدمات کیفی و مطلوبی را دریافت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: در حال حاضر تمامی موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان قزوین به جز آب انبار‌ها که به دلیل داشتن فضای بسته و محدود به دلیل رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا تعطیل هستند، باز بوده و قابلیت بازدید دارند.

محمدی افزود: در حال حاضر امکان برگزاری تور‌های گردشگری در قزوین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

استان قزوین بیش از هزار و ۴۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار