در دیدار مشاور امنیت ملی امارات با شمخانی مطرح شد؛

امنیت پایدار در سایه گفت‌وگوی کشورهای منطقه برقرار می‌شود

مشاور امنیت ملی امارات صبح امروز به دیدار دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران رفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ طحنون بن‌زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی صبح امروز دوشنبه پس از ورود به تهران با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دریابان شمخانی با بیان اینکه ثبات و امنیت پایدار تنها در سایه گفت‌وگوی مستمر و همکاری کشور‌های منطقه برقرار می‌شود؛ گفت که روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات ضرورت تاثیر ناپذیری روابط کشور‌های منطقه از سیاست‌های مداخله‌گرانه کشور‌های فرامنطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد که کشور‌های حوزه خلیج فارس در صورت همکاری و تشریک مساعی می‌توانند ضمن ایجاد توسعه و رفاه برای ملت‌های خود به عنوان قطب انرژی نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جهان ایفا کنند.

او تلاش مشترک برای پایان دادن به برخی بحران‌های نظامی و امنیتی که ملت‌های مسلمان منطقه را با شرایط سخت زیستی و معیشتی مواجه کرده مورد تاکید قرار داد و افزود: باید گفتگو و مفاهمه جایگزین رویکرد‌های نظامی برای رفع اختلافات شود.

شمخانی اظهار امیدواری کرد: سفر همتای اماراتی او به ایران سرآغاز دور جدیدی از روابط فی ما بین و بسترساز تحکیم و گسترش همه‌جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.

شیخ طحنون بن‌زاید مشاور امنیت ملی امارات نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دریابان علی شمخانی گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه دارای موقعیت منحصر به فرد ژئوپولیتیکی و شاهراه ارتباط شرق و غرب جهان است.

او گفت: توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات متحده عربی است.

شیخ طحنون بن‌زاید ظرفیت‌های اقتصادی قابل مبادله میان دو کشور در حوزه‌های ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری را بسیار گسترده عنوان و تاکید کرد که لازم است با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن احصاء دقیق زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی، موانع پیش رو شناسایی و رفع شود.

شیخ طحنون بن‌زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی پیش از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه سفر یک روزه به تهران با حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
امنیت پایدار وقتی به دست میاد که شما عربا دندون طمعتونو از خاک یمن و منابعش بکنید و پای اسرائیلو تو خلیج فارس باز نکنید. اگر مذاکره ای هم باشه فقط برای گوشزد کردن ایناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خدا را شکر. پیش به سوی عزت و افتخار در دنیا و آخرت با دوستی و یاری ایران اسلامی. بنده به همه ی اقوام خصوصا خواهران و برادران عرب احترام می گذارم و برایشان موفقیت از خدا می خواهم. درود بر مسلمانان و آزادگان جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
انگار قبلش بالش داشتن بهم پرت میکردن اونهم باید عینک دودی داشته باشه تو فیلم هم همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
قیافه هر دونفر ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یکی با عینک یکی با اون وضع ،دکمه بستن یاد لورر هاردی افتادم!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۳:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
آخه این کیه که باش گپ بزنی ؟!
همین چند روز پیش یکی از نیروهاش که ناراضی بود ،داشت میگفت چند ساله با ایجاد اکانت بین دو ملت ایران و عراق را خراب می‌کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خدا کنه شرایط کشورمون رو به بهبودی پیش بره و مشکلات کمتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
امنیت در منطقه فقط با نابودی اسرائیل امکان پذیر است برای نابودی و ویرانی اسرائیل نیاز به تجهیزات نظامی و اتحاد کشور های مسلمان هست که این امر در اینده اتفاق می افتد به حول و قوه الهی اسرائیل را ویران می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مجبوره دکمه کتشو ببنده آبرومونو میبره تو دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بابا داره اینجوری اعلام می‌کنه به دنیا که ما ایرانی ها از زور خوشی داریم میترکیم.حرکتش دشمن شکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ميلي
۱۲:۲۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اين بنده خدا چرا عينك دودي زده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
آخه آفتاب تهران خیلی تیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چون رنگ چشاش یه رازه ;)
آخرین اخبار