هشدار؛

کلاهبرداری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی

معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در مورد دریافت پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های کلاهبرداری با محتوای ابلاغ الکترونیکی هشدار داد.

مجید عباسی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، در مورد دریافت پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های کلاهبرداری با محتوای ابلاغ الکترونیکی هشدار داد.

وی در این خصوص گفت، عده‌ای کلاهبردار و سودجو با هدف کلاهبرداری و سرقت اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های کلاهبرداری با محتوای ابلاغ الکترونیکی می‌نمایند.

عباسی ادامه داد، پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک بوده و پیامک ابلاغ قضایی تنها برای افرادی که سابقاً در سیستم ثنا ثبت نام کرده اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده اند، ابلاغیه‌های آن‌ها به محل سکونت و یا محل کار آن‌ها ارسال می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین تاکید کرد، به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی نیاز به واریز وجه نمی‌باشد و پیام مذکور، هرگز با شماره کارت شخصی ارسال نمی‌شود و ارسال پیامک‌های حاوی لینک و درخواست واریز وجه که با شماره‌های شخصی ارسال می‌گردند با اهداف کلاهبرداری توسط افراد سود جو صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.