همکاری رییس دفتر مایک پنس با کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره

مارک شورت، رییس دفتر مایک پنس، معاون ترامپ در حال همکاری با کمیته تحقیقات کنگره است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی ان ان، کمیته تحقیقات کنگره چند هفته پیش مارک شورت، رییس دفتر مایک پنس را برای ارائه مدارک و شواهد خود درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه احضار کرده بود.

شورت یکی از نزدیکان ترامپ و مشاور پنس، معاون اول سابق آمریکاست و گفته می‌شود شاهد دست اولی برای بسیاری از وقایع و اتفاقاتی است که این روز‌ها مقامات قضایی آمریکا به دنبال آن هستند.

گفته می‌شود شورت اطلاعات خوبی در مورد جزئیات حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره و نیز اقدامات ترامپ برای ایجاد آشوب و نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در اختیار دارد.

ماه گذشته برخی منابع خبری فاش کرده بودند ممکن است تعدادی از نزدیکان مایک پنس و دونالد ترامپ داوطلبانه و یا تحت احضاریه‌های دادگاه با کمیته تحقیقات کنگره همکاری کنند.

شورت پس از تماس تلفنی سی ان ان برای تایید این خبر اعلام کرده در این باره نظری ندارد. شورت یکی از وفادارترین دستیاران مایک پنس در نظر گرفته می‌شود و بیش از یک دهه برای معاون سابق رییس جمهور آمریکا کار می‌کرد. وی از زمانی که مایک پنس عضو کنگره آمریکا بوده با وی همکاری نزدیک داشته است.

در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه پنج تن جان خود را از دست دادند. این حمله که از سوی طرفداران ترامپ و با تحریک مستقیم او انجام شد، باعث تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در کنگره برای مشخص شدن ابعاد این ماجرا شد. با این حال، ترامپ از کارکنان پیشین خود خواسته است از همکاری با این کمیته اجتناب کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار