رئیس جمهور آفریقای جنوبی:

به آپارتاید واکسن پایان دهید

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در انتقاد از کشورهای غربی اعلام کرد غرب در شرایط همه گیری چهره واقعی خود را برای همه آشکار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی ضمن انتقاد از کشور‌های غربی به دلیل شدت بخشیدن به محدودیت‌های سفر و رفت و آمد به چند کشور آفریقایی، از کشور‌های ثروتمند خواست به آپارتاید واکسن پایان دهند.

سیریل رامافوسا که برای شرکت در همایش بین المللی صلح و امنیت در قاره آفریقا به داکار پایتخت سنگال سفر کرده است، تاکید کرد: «کشور‌های ثروتمند تنها به منافع ملت‌های خود می‌اندیشند و در این شرایط سخت همه گیری جهانی است که چهره واقعی آن‌ها برای همه آشکار می‌شود.»

وی گفت: «کشور‌های ثروتمند با خودداری از پذیرفتن پیشنهاد ما برای لغو کردن الزامات سفر نشان دادند که تنها به پیشبرد منافع شهروندان خودشان علاقمند هستند و به شهروندان دیگر کشور‌های جهان هیچ اهمیتی نمی‌دهند. چیزی که ما می‌گوییم این است که باید به آپارتاید واکسن پایان داده شود.»

سیریل رامافوسا به شخصه از رویکردی که کشور‌های ثروتمند درباره مساله‌ی واکسن در پیش گرفته اند ابراز ناامید کرد زیرا به گفته وی آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه که جمعیت کشورهاشان نیاز داشت واکسن سفارش دادند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: «حرص و طمعی که آن‌ها از خود نشان دادند براستی ناامید کننده است بویژه هنگامی که می‌گویند ما شریک شما هستیم و بر پایه علم تصمیم می گیریم و این در حالی است که امیکرون در سراسر جهان گسترش یافته است و درمانده شده اند.»

سیریل رامافوسا به موضوع شناسایی سویه‌ی جدید ویروس کرونا در کشورش نیز اشاره کرد و از اینکه سریع به دنیا اطلاع رسانی کردند اما هدف سیاست ها و رفتارهای غیرعلمی قرار گرفتند را مورد انتقاد قرار داد.

گفتنی است پیش از این، سازمان بهداشت اتحادیه اروپا درخصوص شیوع سویه اُمیکرون هشدار داده و اعلام کرده بود که سویه جدید ویروس کرونا نیمی از کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا را «طی چند ماه» تشکیل خواهد داد.

اتحادیه اروپا در این گزارش اعلام کرده بود که داده‌های اولیه نشان داده است که اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اُمیکرون ممکن است کاهش «قابل توجهی» داشته باشد. علاوه بر این، افراد مبتلا شده به سویه‌های قبلی کرونا باز هم در معرض ابتلا به امیکرون هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار