کمبود ۲۰۰ نیروی پرستاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری گفت: با کمبود حدود ۲۰۰ نیروی پرستاری در استان مواجه هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهرام مرادی رئیس نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حدود سه هزار کادر پرستاری در استان فعال است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ نفر عضو نظام پرستاری هستند.

او افزود: بیشترین جمعیت پرستاران در استان را بانو تشکیل می‌دهند و همین موضوع نیرو برای بخش‌هایی نظیر جراحی مردان و اورولوژی را با کمبود روبرو کرده است.


بیشتر بخوانید


مرادی اضافه کرد: با توجه به تعداد تخت بیمارستانی در استان، حدود ۲۰۰ پرستار کمبود داریم که اگر چه با به کارگیری نیرو‌های طرحی و پرستاران شرکتی و قراردادی بخشی از کمبود‌ها رفع شده است، اما همچنان نسبت به استاندارد‌ها با کمبود پرستار روبرو هستیم.

او اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شهید مدافع سلامت از کادر پرستاری استان نداشتیم، اما بسیاری از پرستاران استان دست کم یک یا دو بار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند و برخی خانواده‌های خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

مرادی تصریح کرد: پرداخت کارانه و اضافه کاری پرستاران استان حدود هشت ماه به تعویق افتاده است که می‌طلبد با توجه به شرایط اقتصادی موجود پرداختی‌ها به موقع انجام گیرد.

او گفت: حذف حق مالیات از حقوق پرستاران از دیگر مطالبات آنان است و مقرر بود تا فوق‌العاده خاص به حقوق پرستاران اضافه شود که این موضوع نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

مرادی بیان کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نیز از دیگر مطالبات پرستاران به شمار می‌رود که در روز پرستار پارسال مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود و اکنون پس از یک سال در مراحل پایانی تحقق قرار دارد.

او با بیان اینکه برخی از پرستاران فعال در استان در دوران شیوع کرونا و به صورت قرارداد ۸۹ روزه به کار گرفته شده‌اند، ادامه داد: امید می‌رود با تغییر وضعیت نیرو‌های قراردادی و شرکتی اختلاف حقوق بین پرسنل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.