کاهش ۴۰ درصدی تولید سبزی و صیفی در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی شدید، سطح تولید سبزی و صیفی در استان، ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان حمیدیه در خاک حاصل خیز این شهرستان، بیش از ۱۰ نوع سبزی خورشتی و خوردنی را در فصل‌های کاشت و برداشت محصول، تولید و روانه بازار می‌کنند.

او افزود: در هرهکتار از مزارع سبزی منطقه گمبوعه در شهرستان حمیدیه، ۲۵ تا ۳۰ تن انواع سبزی و صیفی برداشت می‌شود  که نعناع و شوید تولید شده در این منطقه علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان گیاهان دارویی نیز روانه بازار می‌شود.

نورورزی استان خوزستان  را به دلیل نداشتن فصل یخبندان و برخورداری از شرایط آب و هوایی و نور مناسب در تمام طول سال، مستعد کشت انواع سبزی و صیفی جات  دانست و اظهار داشت: سالانه ۳۲ نوع سبزی و صیفی، در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، کشت می‌شود که امسال با توجه به شرایط خشکسالی شدید، سطح تولید سبزی و صیفی در استان، ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه  خوزستان، با تولید حدود ۳ میلیون تن انواع سبزی و صیفی جات، رتبه نخست تولید این محصولات را در کشور، به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سالانه ۷۰ هزار تن از محصول سبزی و صیفی استان خوزستان، به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
استاندار یزد ،فاطمی ،گفته که هدف سفر رئیسی به این استان تامین اعتبار خط دوم انتقال آب به این استان است و تمهیدات باید به گونه ای باشد که مثل خط اول نشود .آیا منظورش همان انتقال آب سد خرسان به یزد و کرمان است ،که در این شرایط جوی و تغییر اقلیم دست از سر کارون و چهارمحال و بختیاری بر نمی دارند ،مگر قرار نیست از خلیج فارس آب بگیرند ،چند تا خط انتقال آب می خواهند ،اگر می خواهیداعتراض کنید الان وقتش هست نه یه ۲۰ سال دیگه ،اگر این آبی که یزد می خواهد بگیر صرف اشتغال مردم محلی شود از مهاجرت به خوزستان جلوگیری می شود.