سرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام؛

قایقرانان ایران برای موفقیت در آب می‌جنگند

سرمربی برزیلی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام درباره ملی پوشان ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پدرو سنا سرمربی جدید تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام درباره قراردادی که با فدراسیون قایقرانی ایران امضا کرد اظهار داشت: ابتدا خیلی خوشحالم که در ایران حضور دارم. در مدت کوتاهی که اینجا بودم ورزشکاران را به صورت کلی بررسی کردم البته قبل از این هم با قایقرانان ایران آشنایی داشتم. هدف فعلی ما کسب مدال‌های متعدد در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین است و بعد از آن برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه داریم که البته بخش زیادی از این برنامه‌ها به صورت همزمان خواهد بود.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ادامه داد: ما قدم به قدم پیش می‌رویم. در جلسه‌ای که با سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران داشتم در خصوص همین موضوع صحبت کردیم که بتوانیم برنامه مد نظر را در بازه‌های زمانی مشخص روزانه، هفتگی و ماهیانه اجرا کرده تا نتیجه خوبی در هانگژو به دست آوریم. من برنامه روز به روز فعالیت‌ها را تقدیم فدراسیون کردم و با همکاری مشترک پیش خواهیم رفت.

سنا درباره توان ورزشکاران قایقرانی ایران نیز گفت: ورزشکاران ایرانی پتانسیل بسیار بالایی دارند و می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. ایرانی‌ها با انگیزه تلاش می‌کنند تا به هدفی که دارند دست پیدا کنند. فقط کافی است تکنیک و مسائل فنی را به تمرینات قایقرانان اضافه کنیم تا شاهد بهترین نتایج باشیم. سعی ما این است که قایقرانان ایران را به اوج آمادگی برسانیم تا بتوانند از تمام پتانسیل خود استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام در پاسخ به این سوال که آیا شناخت قبلی از ورزشکاران ایرانی داشته است یا خیر بیان داشت: من در مسابقات جهانی، المپیک و انتخابی المپیک که به همراه تیم ملی ژاپن حضور داشتم، عملکرد قایقرانان ایران را مشاهده کردم و تا حدود زیادی از توانایی آن‌ها با خبر هستم. من برنامه تمرینی بسیار سخت و فشرده‌ای را برای ورزشکاران طراحی کردم، زیرا با شناختی که از ورزشکاران ایران در مسابقات گذشته به دست آوردم، آن‌ها می‌توانند با تلاش بیشتر بهترین نتیجه را کسب کنند.

سنا افزود: ویژگی خاصی که ورزشکاران ایران نسبت به دیگر کشور‌ها دارند این است که آن‌ها از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و در آب برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام درباره اینکه چه برنامه‌ای برای رده‌های سنی پایه دارد بیان کرد: پرورش رده‌های سنی پایه جزء اهداف اصلی ما است. من فعالیت خود در مربیگری را با آموزش به رده‌های پایه شروع کردم و اولین شغل من در برزیل آموزش قایقرانی به نونهالان و نوجوانان و توسعه قایقرانی بود. بعضی از ورزشکارانی که از کودکی زیر نظر من آموزش دیده‌اند، امروز در رده‌های جهانی و بین‌المللی صاحب مدال شده اند.

سنا تصریح کرد: فعلا همه ورزشکاران را ندیده‌ام و منتظر هستم تا زمانی که اردو‌ها شروع شد با آن‌ها ملاقات داشته باشم تا بتوانم بیشتر با قایقرانان ایران آشنا شوم. قرار است یک هفته اردو داشته باشیم تا هم من با تعداد زیادی از ورزشکاران آشنا شوم و هم پس از یک هفته تمرین تست انتخابی داشته باشیم. فکر می‌کنم بعد از این دوره می‌توانم بهتر و بیشتر راجع به تیم ملی قایقرانی ایران و برنامه پیش رو صحبت کنم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار