تزریق حدود ۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در قصرشیرین

۳۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون برای جامعه هدف بالای ۱۸ سال شهرستان قصرشیرین تزریق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت:از مجموع واکسیناسیون انجام شده ۱۷ هزار و ۲۰۰ دُز در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دُز در نوبت دوم تزریق شده است.

او تاکید کرد: از همه افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند درخواست داریم که هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

منصوری اظهار داشت: همچنین افراد بالای ۱۸ سال که چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته می‌توانند برای در امان ماندن از سویه جدید کرونا نسبت به تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین ادامه داد: هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن در شهرستان قصرشیرین وجود ندارد و هیچ گونه کمبودی نیز از نظر وجود واکسن نداریم.

منصوری اظهار داشت: با توجه به سویه جدید کرونای اومیکرون که قدرت سرایت آن بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا است از همه افراد چه کسانی که واکسینه شده اند و چه افرادی که هنوز واکسن نزده اند می‌خواهیم رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

او گفت : تنها نگرانی در شهرستان از بابت مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان است که اقدام‌های بهداشتی در این مرز‌ها تشدید شده و افرادی که از طریق پرویزخان وارد کشور شوند نیز باید حتما ۲ دُز واکسن را دریافت کرده و یا تست پی سی آر منفی همراه داشته باشند و در صورت نداشتن تست از آن‌ها تست جدید گرفته می‌شود.

منصوری یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان قصرشیرین تاکنون ۲ هزار و ۸۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از مجموع این افراد، ۴۸ نفر فوت کرده‌اند.

او اظهار کرد: افرادی مشکوک به علایم کرونا و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی حتما به مدت سه هفته خود را قرنطینه کنند، از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

منصوری افزود: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر ضرور به مراکز درمانی و تجمعی، سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.