ایمانیه:

قرارگاه اجتماعی در استان فارس راه اندازی می‌شود

استاندار فارس گفت: قرارگاه اجتماعی به زودی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در آیین گرامیداشت روز دانشجو ویژه دانشگاه‌های استان فارس، به برخی از مسائلی که در این مراسم از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد، اشاره و عنوان کرد: برای رفع مشکلات کارخانه‌هایی چون؛ آزمایش، آی‌تی‌آی، کاغذ سازی زاگرس، قند ممسنی و ... که به تاراج رفته است، هر هفته جلسه برگزار می‌شود و امید است تا شش ماه دیگر تکلیف روشن شده باشد.

او ادامه داد: البته این مهم موضوعی آسان نیست که به راحتی حل شوند، چرا که بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال از رها شدن این کارخانه‌ها زمان می‌گذرد.

استاندار فارس به موضوع معتادین متجاهر هم اشاره و عنوان کرد: متاسفانه این دسته از افراد جامعه وضعیت نابهنجاری برای ظاهر شهر‌ها ایجاد کرده‌اند که امید است تا قبل از دهه فجر امسال ظاهر شهر ساماندهی شود، اگرچه این به معنای حل ریشه‌ای موضوع نیست.

ایمانیه اعلام کرد که قرارگاهی اجتماعی به زودی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

او اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات بخش فرهنگی ما این است که هر کسی کار خود را می‌کند که بعضا همدیگر را خنثی می‌کنند و حالت هم افزایی ندارند.

استاندار فارس به بازدید اخیر خود از شهرک صنعتی شیراز هم اشاره و با بیان اینکه از ۵ هزار زمینی که در این شهرک وجود دارد تنها یک چهارم آن‌ها دارای پروانه بهره برداری هستند، گفت: طی دستوری از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواستار توقف روند اجاره دادن و خام سوله‌ها در شهرک صنعتی شیراز شده‌ام.

ایمانیه تصریح کرد: ظرفیت استفاده از این شهرک‌ها هم‌اینک ۱۵ درصد است که همین میزان ۲۷ هزار اشتغال ایجاد کرده که اگر مابقی هم به میدان بیایند ۱۴۰ هزار اشتغال دیگر ایجاد خواهد شد و به عبارتی می‌توان مدعی شد که اگر مشکل همین شهرک به تنهایی حل شود، مشکل بیکاری در استان حل خواهد شد.

او به مشارکت دانشگاه‌ها در اداره استان هم اشاره و بیان کرد: بازدید‌های شهرستانی و جلساتی مانند مدیریت آب  با حضور مدیران مرتبط و اساتید پیشکسوت دانشگاهی برگزار شده است که امید است مشکل آب و برق و گاز استان ساماندهی شود. مقرر شده که برنامه سال ۱۴۰۱ آب در استان فارس تا پایان دی ماه به مدیریت ارشد استان ارائه شود.

استاندار فارس اضافه کرد: بنده یکی از اساتید دانشگاه شیراز را به عنوان مشاور در بخش فناوری منصوب کردم که امید است با کمک ایشان و شرکت‌های دانش بنیان با نهضتی از فناوری در ارتباط با سیستم‌های دانشجویی و هیات علمی در عرصه فناوری و تولید رو به رو شویم.

ایمانیه که معتقد است این نکته که دوران دانشجویی نباید با اشتغال همراه نباشد، فرهنگ ضد اسلامی است، به موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: صنایع و سرمایه‌گذاران بزرگ استان را ملکف کرده‌ایم که با دانشگاه‌ها توافقنامه داشته باشند تا مجوز به آن‌ها داده شود.

او تاکید کرد: باید بخشی از زمان تحصیل دانشجویان در صنایع گذرانده شود تا هم با تجربه و هم با مشکلات آشنا شوند.

استاندار فارس گفت: همچنین از صنایع و سرمایه گذاران بزرگ خواسته‌ایم که از این پس از ورزشکاران استان حمایت کنند.

او با تصریح بر این نکته که تلاش خواهیم کرد که توسعه استان چند خصوصیت داشته باشد از جمله اینکه کمترین آب و انرژی را مصرف کنند، گفت: نمی‌توان توسعه‌ای بدون توجه به محیط زیست و منابع انرژی و آب داشته باشیم.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه به جد به دنبال جلوگیری از خام فروشی در معادن، بخش کشاورزی، تولیدات و ... هستیم، افزود: به عنوان مثال؛ اصلا مناسب نیست که گیاهان دارویی و سنگ‌های تزیینی مان را با خام صادر کنیم و چند برابر چیزی که صادر می‌کنیم آن را بخریم.

ایمانیه همچنین به دیدار خود با وزاری ارشاد و راه و پیگیری پروژه‌هایی مانند آزاد راه شیراز-اصفهان، تالار مرکزی، بنیاد حافظ شناسی، باغ موزه مشاهیر و ... اشاره کرد.

او خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم با بیان اینکه دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید را فراموش نکنید، گفت: دانشجویان، شبکه نظارتی و چشم‌های مردم در استان باشند.

استاندار فارس همچنین خواستار ارائه یک طرح علمی در خصوص مدیریت مهاجرت روستاییان توسط دانشجویان شد.

ایمانیه با بیان اینکه از انتقاد استقبال می‌کنم، عنوان کرد: البته انتقاد به شرط رعایت ادب،  مورد انتظار از یک جوان مسلمان است.

او از دانشجویان خواست از سیاه نمایی پرهیز کنند و در پاسخ به یکی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که سوالی مبنی بر اینکه ما کجای جهان هستیم؟ گفت: عزتی که ایران دارد کجا و دیگر کشور‌ها کجا؟ طبیعی است که عزت هزینه دارد. ما نمی‌توانیم دنبال رو توسعه کشور‌هایی مانند دبی و قطر و کشور‌های ذلیل در برابر آمریکا و اسراییل باشیم، لذا همواره به کشور و دین و مذهب خود افتخار کنید.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: این برنامه مزین به شور و نشاط و طراوت جوانی است که بسیار با ارزش است.

دکتر محمد مؤذنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان مبنی بر اینکه "دانشجویان سرمایه کشور در حال و آینده و در شمار برترین امید‌های آینده کشور هستند"، افزود: ممکن است گاهی زبان دانشجو تند به نظر بیاید، اما در واقع این صداقت قلبی دانشجو است که بیانات خود را مطرح می‌کند.

او تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، دانشجو باید احساس مسئولیت دینی، اجتماعی و احساس مسئولیت بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار