استاندارد نبودن نسبت پرستار به تخت در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در خوزستان با توجه به آمار و ارقام نسبت پرستار به تخت مناسب نیست و کمبود پرستار وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آیین تجلیل از پرستاران در اهواز گفت: نسبت کادر پرستاری به تخت در بیمارستان‌های خوزستان متفاوت است لذا کنترل و نظارت بر توزیع کادر پرستاری مد نظر است.

او نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی را ما بین ۰.۵ تا ۱.۲ بیان کرد که این آمار باید به هم نزدیک‌تر شود.

سلطانی کادر پرستاری در مراکز غیردانشگاهی خوزستان را هم ۲ هزار و ۶۸۵ نفر عنوان کرد که از این تعداد یک هزار و ۴۹۴ نفر پرستار هستند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت کادر پرستاری به تخت در مراکز غیردانشگاهی ۱.۱ و نسبت پرستار به تخت ۰.۷ است که در این زمینه استاندارد لازم نیست و باید در جهت اصلاح آن عمل کرد.

او افزود: یکی از مسائلی که دنبال می‌کنیم پیگیری و رسیدگی به مسائل صنفی پرستاران است و در این جهت تلاش می‌شود تا حد امکان مسائلی همچون انتقال و بازنشستگی آن‌ها مرتفع شود.

این مقام مسئول همچنین پرستاری را یک حرفه مقدس خواند و آن را یکی از ارکان اصلی حوزه سلامت و درمان دانست.

سلطانی گفت: در یک سال اخیر ۴۵۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفتند همچنین در مرحله دیگری به ۹۱۲ پرستار آموزش‌های لازم داده شد.

هم اکنون تعداد کل کادر شاغل در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه جندی شاپور ۴ هزار و ۹۸۸ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۰۷ نفر پرستار هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.