پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه‌ای در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: بر اساس تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه‌ای آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: بر اساس تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه‌ای آغاز شده است.

او افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات برای نام نویسی می‌توانند به سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری بخش کشاورزی "سیتا" به نشانی Cita.maj.ir مراجعه کنند.

پاکاری تصریح کرد: پس از بررسی و تایید درخواست در کمیته تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و کمیته استانی، متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس یادآور شد: نرخ سود این تسهیلات در مناطق کم برخوردار ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار ۱۲ درصد تعیین شده است.

پاکاری گفت: سطح کشت‌های گلخانه‌ای در استان تاکنون ۸۱۸ هکتار است که از این میزان ۴۲ هکتار امسال به بهره برداری رسیده است.

او با بیان این که افزایش کشت گلخانه‌ای به صورت متراکم، کنترل شده و سایبان در استان به هفت هزار هکتار تا سال ۱۴۰۴ در دست برنامه ریزی است، افزود: در این برنامه ریزی به تنوع بخشی محصولات باغی، انواع سبزی و صیفی، گیاهان دارویی، گل و گیاه تزیینی و تولید نهال و نشا توجه شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

پاکاری اعلام کرد: شهرستان‌های سپیدان، شیراز، فسا، پاسارگاد، نی ریز، مرودشت، جهرم و قیروکارزین بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار