استقبال از خانواده شهید گمنام شناسایی شده در غرق آباد؛ ۱۹ آذر

صبح روز جمعه ۱۹ آذر ماه شهر غرق‌آباد ساوه شاهد استقبال از خانواده شهید امیرمسعود حیدر، خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، روز اول اسفندماه ۹۶ بود که پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در میان فریاد‌های «الله اکبر» و «یاحسین» عزاداران فاطمی شهر غرق آباد ساوه، تشییع و در پارک شاهد این شهر خاکسپاری شد.

از آن زمان تا کنون ۴ سال می‌گذرد و در آستانه این خاکسپاری سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه ۸ آذر ماه از شناسایی هویت یکی از این شهیدان گمنام خبر می‌دهد.

بر اساس این خبر این شهید امیر مسعود حیدر متولد سال ۱۳۴۵، تهران، از سربازان ارتش جمهوری اسلامی بوده که در سن۲۰ سالگی، در قالب لشکر ۵۸ ذوالفقار به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شده است.

شهید مسعود حیدر ششم شهریور سال ۱۳۶۵ در تک دشمن بعثی در زبیدات به شهادت رسید و پیکر پاکش در منطقه جا ماند که در سال ۹۶ تفحص شد و به میهن بازگشت.

حالا خانواده این شهید بعد از ۳۵ سال جدایی از فرزند دلبندشان قصد دارند روز جمعه ۱۹ آذر ماه به شهر غرق آباد ساوه بیایند و فرزندشان را ملاقات کنند؛ مردم شهر غرق آباد هم به پاس این ایثارگری
قصد دارند این استقبال را در قالب مراسمی برگزار کنند.

روز جمعه ۱۹ آذر ماه مردم شهیدپرور غرق‌آباد و روستا‌های اطراف از ساعت ۱۰ صبح ضمن استقبال از خانواده شهید امیرمسعود حیدر به سمت مزار شهدای گمنام شهر غرق آباد در سه راه بالقلو رهسپار خواهند شد.

در سال‌های اخیر با تطبیق نمونه‌های ژنتیک پیکر‌های شهدای گمنام با نمونه ژنتیک خانواده‌های رزمندگان مفقودالاثر دفاع مقدس و با توجه به ویژگی‌های شهید مانند محل عملیات، محل یگان و... هویت تعدای از این پیکر‌ها مشخص شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.