پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک در کشور

مدیرعامل بیمه سلامت ایران از پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  محمدمهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور با ۸۰ درصد پیشرفت همراه است و تا پایان آدرماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

او افزود: بر اساس قانون از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تمام نسخه‌های پزشکی در کشور به صورت الکترونیکی خواهد بود و نسخه‌های کاغذی بی اعتبار است.

ناصحی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به همدلی، همراهی و آموزش مردم و مسئولین نیاز دارد افزود: از اول دی ماه مردم تنها با ارائه کدملی می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

ناصحی ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۲ میلیون بیمه شده در قالب ۵ صندوق در کشور تحت پوشش هستند.

او پیشرفت اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به محرومیت این استان و زیرساخت کم، همت بالای مردم و مسئولین برای اجرای این طرح نسبت به سایر استان‌های کشور قابل توجه و ستودنی است.

ناصحی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری ۶۶ جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

او هدف کنونی را اجرای کامل نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک در کشور اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر صرفه جویی در مصارف و تسهیل در ارایه خدمات، منابع به صورت هدفمند و عادلانه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار